Україна та транспортні шляхи — проблеми десятиріччь

Наша Країна має величезний потенціал міжнародної торгівлі та транзиту вантажів через свою територію. Маючи досить добре розвинуту систему доріг та залізничного транспорту, країна займає одне з провідних місць в Європі за обсягами транзиту. Однак всю інфраструктуру переслідують одні й ті ж проблеми напротязі всієї історії незалежності - дисфункціональність контролюючих органів та методичне зношення основних шляхопроводів без комплексних програм по ремонту та розвитку.

Особливо потерпає дорожне господарство. Через нехтування нормативами навантаженості на ось у 2015 році більше 65% дорожнього полотна основних транспортних магістралей потребувало капітального ремонту. Ще гірша ситуація на підїздах до портів - там дороги практично повністю понівечині вантажівками. Після зміни влади поволі пішов процесс наведення ладу в Міністерстві транспорту, однак для перезапуску інституції треба зробити ще досить багато чого.

Ситуація з морським транспортом також неоднозначна. Хоч Україна і втратила контроль над декількома портами Криму, однак основні порти, на які було замкнуто транспортні потоки досить успішно функціонують і розвиваються. Розуміючи важливість цих транспортних артерій, декілька місяців тому Мінтранс запустив інвестиційну програму з розвитку портів на основі державно-приватного партнерства. Вже сьогожні ця програма дає можливість українському бізнесу облаштувати нові термінали під свої потреби, а портам - значно наростити обсяги перевалки вантажів. Гадаємо, що дана ініціатива досить істотно вплине на всю логістичну галузь і зробить перевезення вантажів морем через українські порти знов привабливим, беручи до уваги поступове зменшення товарообігу в чотирьох основних портах країни на протязі останнього року.

З залізницею теж не все в порядку. Починаючи з технічного дефолту у травні-червні і закінчуючи складними переговорами з кредиторами, ось чим зараз живе "Укрзалізниця". Однак є й позитивні сторони. Наприклад, нещодавно прес-служба УЗ повідомила про успішне оновлення та ремонт всього автопарку зерновозів до нового сезону перевезень сільськогосподарської продукції. Нагадаємо, що нестача зерновозів завжди була для УЗ одною з головних проблем, що не дозволяла ефективно перевозити зібрані врожаї до портів та місць зберігання. Саме через це та подорожчання пального "Укрзалізниця" досить істотно постипилася позиціями автомобільному транспорту в перевезеннях зерна.

Читайте також