Тролейбуси з автономним ходом незабаром виїдуть на маршрути

П’ятьма тролейбусами з автономним ходом поповнився парк електротранспорту кропивницького комунального підприємства «Електротранс». Незабаром ці машини виїдуть на маршрути.


Кожен тролейбус коштує сім з половиною мільйонів гривень: їх придбали за лізінговою угодою терміном на 21 місяць із Приватбанком на «Південному машинобудівному заводі» у Дніпрі. Нову техніку 14 січня протестували голова обласної державної адміністрації Сергій Кузьменко, міський голова Кропивницького Андрій Райкович та т.в.о. заступника міського голови Олександр Вергун. Вони оглянули транспортні засоби та здійснили разом із журналістами на одному з них тестову поїздку.

Після того, як «штанги» тролейбуса від’єднуються від контактної мережі, він має ще 20 кілометрів запасу ходу завдяки потужному акумулятору. За інформацією Олександра Вергуна, у тролейбусах 24 сидячих місця, загальна місткість – 106 пасажирів.

Директор КП «Електротранс» Олександр Луценко зазначив, що це новий вид електротранспорту, який здатен рухатись з допомогою електроживлення не лише від контактної мережі, а й акумулятора. Їздитимуть ці тролейбуси маршрутами нашого міста, в тому числі й там, де відсутні тролейбусні лінії. Такі машини більше року вже експлуатуються у Дніпрі, Маріуполі та Рівному і добре себе зарекомендували. Кропивницький – четверте місто в Україні, де з’явиться такий новий вид транспорту.


Два досвідчених водії Сергій Виноградов і Сергій Мумига пройшли підготовку в Дніпрі і зараз будуть розкривати секрети іншим водіям, які попередньо навчались у Вінниці та Івано-Франківську.

– Зараз тролейбуси проходять тестування та випробування на міських маршрутах, – розповідає Олександр Вергун. – Працюємо над формуванням майбутніх маршрутів – від 101-го мікрорайону, через вулиці Яновського, Садову. Зараз розглядається варіант маршруту вулицею Кропивницького до третьої поліклініки чи, можливо, від вулиці Великої Пермської рухатиметься до центральної частини міста і далі на Ковалівку, аеропорт або залізничний вокзал. Адже саме район залізничного вокзалу потребує покращення транспортного сполучення. Можна його буде застосовувати під «Столичний експрес», який прибуває вночі з Києва, щоб забезпечити транспортом різні мікрорайони міста. Думаємо пустити нові тролейбуси і до Лелеківки – до Лісопаркової вони їхатимуть від контактної мережі, а далі – на акумуляторі. Нові тролейбуси виїдуть на маршрути після всіх тестувань та затвердження маршрутів.

Міський голова Андрій Райкович під час поїздки зазначив, що в салоні зручно, тепло та комфортно.

– У нашому місті можна ефективно використовувати цей вид транспорту, – зауважив очільник міста. – Добре, що тут передбачена рівна платформа, є пандус, щоб було зручно заїжджати людям з обмеженими можливостями на візках. Внутрішній інтер’єр дуже зручний. Більше того, ми забезпечили дотримання соціальних гарантій малозабезпеченим верствам населення. Раніше приватні перевізники диктували нам правила гри на ринку пасажирських перевезень. Ми ж змогли створити конкурентне середовище, і якщо робота приватників не буде відповідати вимогам людей, будемо втручатись і «підправляти» ситуацію.

– Міський голова акцентує увагу на соціальному захисті населення, і це правильно, – підтримав Андрія Райковича Сергій Кузьменко. – Держава несе відповідальність за соціальну складову. Думаю, що кропивничанам і гостям міста буде комфортно користуватись новим транспортом.

– Чому ми відмовились від кредиту Європейського банку, а співпрацюємо з Приватбанком? – веде далі розмову міський голова. – Вирішили, що лізинг для нас ефективніший, а європейські кредитні кошти згодом використаємо для тепломодернізації та запровадження програм енергоефективності. Також в планах – з’єднання Великої Балки із автовокзалом № 1. Це стало можливим після ремонту мосту по провулку Об’їзному. Потім ми думаємо розширити відрізок вулиці Полтавської від проектного інституту до провулку Об’їзного – є така технічна можливість. Вулиця Кропивницького буде використовуватись у реверсному режимі. Вона з’єднає третю поліклініку та площу Дружби народів, що дасть можливість пустити громадський транспорт, створити так зване мале кільце і розвантажити центр міста. Ми й надалі будемо поліпшувати матеріально-технічний стан та збільшувати транспортний парк нашого комунального підприємства. 20 тролейбусів ми закупили у 2017 році. Але наше місто потребує саме тролейбусів з автономним ходом. Вони укомплектовані системами відеоспостереження, працюють в єдиній системі «Безпечне місто» , а в разі нещасних випадків можна терміново викликати допомогу. Все це робиться для того, щоб на ринку пасажироперевезень була здорова конкуренція, а кропивничани мали можливість користуватись комфортним громадським транспортом. Словом, я задоволений цим придбанням. Будуть нормальні погодні умови, і цей транспорт виїде на вулиці міста.

У свою чергу керівництво Приватбанку висловило готовність і в подальшому підтримувати міську владу в питаннях оновлення пасажирського парку.

– Я дякую міській владі за довіру та за те, що дозволила долучитися до участі у тендері, – повідомив директор Кіровоградської філії Приватбанку Ростислав Масло. – Ми – соціально відповідальний банк, живемо і працюємо у цьому місті і не можемо залишатися осторонь проектів, які впроваджуються у Кропивницькому. Ми й надалі готові до співпраці і звертаємося до бізнесу, влади – залучайте нас до своїх проектів. Ми з задоволенням надамо будь-яку допомогу: від фінансових консультацій до підтримки інвестиціями.

Оксана ВЕРСТЮК

Читайте також

Найпопулярніше
Грабував пенсіонерів
»Мак−2014»
Із 37 соціальних проектів виконано 36
Актуальне
Витоки насильства над дітьми, що замовчується церквою: архієпископ Кентербері оголосив про свою відставку.
Дуда роз'яснив, в яких обставинах Україна могла б отримати МіГ-29 від Польщі.
Дієтологи визначили оптимальний сніданок для тих, хто хоче скинути зайві кілограми: він відрізняється для чоловіків та жінок.
Теги