Підвищення тарифу на послуги з вивезення побутових відходів з території Кропивницького для підприємства “Екостайл” не підтримали члени виконавчого комітету міської ради.
Відповідно до запропонованого проекту рішення, тариф у середньому мав зрости приблизно на 3,5 гривні за кубічний метр відходів для ЖЕО, бюджетних організацій та інших споживачів і на 0,4 гривні – з однієї особи для мешканців приватного сектору.
Керівник підприємства скаржилась членам виконкому на труднощі, які виникли у “сміттярів” через ряд об’єктивних причин економічного характеру, – зростання цін на пальне, запчастини, вихід з ладу сміттєприбиральної техніки тощо. Тобто “Екостайл” нині зазнає збитків – з травня цього року їхні розміри зросли на 600 тисяч гривень, а загальний – наблизився до мільйона. Щоб у Кропивницькому не виник сміттєвий колапс, підприємство замовило в інших містах України два сміттєвози, що також “влітає у копієчку”. Компанія більше не може нести таке фінансове навантаження. Тому й звернулася до членів виконкому з проханням збільшити тариф на вивезення твердих побутових відходів.
Але члени виконкому нагадали представникам підприємства: коли ті заходили на ринок послуг у Кропивницькому, то запевняли у своїй презентації, що мають усі ресурси, щоб самостійно обслуговувати усе місто без підвищення тарифів. Таким чином підприємство стало монополістом у цьому сегменті комунальних послуг. А КП “Кіровоград–Універсал-2005", яке донедавна також спеціалізувалось на вивезенні твердих побутових відходів, нині перебуває у суборендних відносинах з ”Екостайлом". Крім того, члени виконкому нагадали й про незадовільне вивезення сміття протягом останніх днів вересня, що можна розцінювати як шантаж чи тиск на міську владу з метою створення умов для підвищення тарифів.
– Ви запевняли нас у тому, що у вас достатньо машин для вивезення сміття, але минулого тижня ви майже довели місто до сміттєвого колапсу, – наголосив на засіданні виконкому міський голова Андрій Райкович. – Ви – монополісти і мали б поставитись до цього дуже відповідально, повинні власними силами зараз вирішити проблему, що склалася на вашому підприємстві. Якщо ж таке буде повторюватись, нам доведеться створити вам конкурентне середовище і залучати інші підприємства до вивезення побутових відходів.