Проїзд у маршрутці – 7 чи 14?

Останнім часом кропивничани активно дискутують з приводу можливого підвищення вартості проїзду в маршрутках із семи до чотирнадцяти гривень. Наскільки вимоги перевізників є обгрунтованими? Чи все від неї залежне робить міська влада, щоб послабити фінансовий удар по гаманцях кропивничан?

У публічну площину цю дискусію перевели голови громадських рад при виконкомі міської ради та ОДА Леонід Лузан та Анатолій Войний. Разом із депутатом міської ради головою постійної комісії з питань ЖКГ та транспорту Василем Рубаном вони озвучили основні претензії до перевізників.



Чотири перевізники як не виконували, так і не виконують умов договорів, грубо їх порушують, ігнорують думку громадської ради та громади в цілому. Хоча умовами договору передбачено щомісячні консультації з громадською радою. Це – підприємство «Автолегіон-Варванської Ю. В.», на роботу якого найбільше скарг, ПП «АВТОБАЗ КІРОВОГРАД», ФОП КОБЧЕНКО В. В. та ТОВ «КІРОВОГРАД-ЄВРОТРАНС». Кілька перевізників погодились з умовами громадськості щодо поліпшення роботи.

На початку тижня, щоб не бути голослівним, активісти провели обстеження якості надання послуг з перевезення пасажирів, виконання умов договорів. І вжахнулися побаченим! Під час перевірки маршруток зафіксували цілу низку порушень угод на перевезення пасажирів. Перевірку організували представники громадської ради при виконкомі Кропивницької міської ради, громадської організації «Суспільство без корупції» і Національного форуму профспілок України. Це – недотримання десятихвилинного інтервалу руху, поганий технічний стан маршруток, низька культура обслуговування водіями, суттєво менша кількість машин і масовий з’їзд з маршруту раніше передбаченого часу роботи. Перевіряли дотримання угод перевізників з міською радою перед можливим підвищенням вартості проїзду. Нині він – сім гривень, перевізники пропонують збільшити його вдвічі.

Мікрорайон Велика Балка. Кінцева зупинка маршруту №4

– У мікрорайоні Велика Балка у Кропивницькому о 10:00 16 листопада на кінцевій зупинці маршруту №4 маршруток не було. Приїхала за 10 хвилин. Пасажирів водій не взяв, – розповідає Леонід Лузан. – Водій зняв номери і поїхав, не забравши пасажирів. На жаль, таке відбувається дуже часто. Маршрут обслуговує підприємство "Автолегіон Варванської Ю.В.". Не виконуються умови договору, прописані перевізником і міською владою.

За словами Леоніда Лузана, стояли на зупинці пів години. За цей час ще одна маршрутка проїхала повз пасажирів. Пенсіонер Григорій Дугаль чекав маршрутку 40 хвилин. Розповів: чув, що проїзд у маршрутках хочуть підвищити із семи до 15 гривень: "Якби пенсію підняли, тоді б можна було трошки додати – до 10 гривень, не більше”.

Водій маршрутки №4 Олександр сказав, що машина, яка їхала попереду нього, стоїть у центрі з пробитим колесом.

Мікрорайон Стара Балашівка. Кінцева зупинка маршруту №111

На кінцевій зупинці чекають маршрутку №111 четверо людей. Одна з них – кропивничанка Валентина. Приїхала в амбулаторію з донькою. Зі слів жінки, її влаштовує нинішня ціна за проїзд у маршрутці: "Хай підвищують людям зарплату, тоді, я думаю, що люди будуть їздити".

Перевіряючі були на цій зупинці протягом пів години. Заступник керівника громадської організації "Суспільство без корупції" Сергій Куба сказав, що людей, які поряд, такий графік руху не влаштовує: "Це вдень так, а ввечері взагалі не їздять".

Леонід Лузан запитав у водія маршрутки, яка під'їхала до зупинки, чому відбувся розрив у русі маршрутного таксі. Водій Сергій Духобор сказав, що на маршруті не вистачає машин: "Поки я один їжджу. З початку листопада газ подорожчав. Сказали потерпіти, вартість проїзду повинна збільшитися".

Що каже перевізник

Маршрути №4 та №111 обслуговує підприємство-перевізник "Автолегіон Варванської".

Чому на маршруті №4 водії не дотримуються десятихвилинного інтервалу руху і з’їжджають після чотирьох годин роботи, а на маршруті №111 їздить одна маршрутка, пояснив директор підприємства Олександр Глушаков: "З’їжджають через те, що газу не вистачає. 1700 гривень коштує заправка на один день. Вони мають змогу заправитися наполовину, на два кола вистачає. Сьогодні десять машин на маршруті №4, взагалі – 14".

Сказав, що підприємству не вистачає 50 – 60 водіїв: "Є на чому працювати, машини стоять". Олександр Глушаков розповів про розрахунки підприємства і якою, на його думку, має бути ціна за проїзд: "14 гривень 70 копійок – розрахунок. Але нам сказали, що це занадто. У збиток ми собі йдемо".

Чи всі перевізники погодились на компромісне підвищення вартості проїзду

Леонід Лузан констатує, що сім перевізників задекларували ціну від 12 до 15 гривень. Чотири перевізники відмовляються виконувати умови договору, троє – погодилися на виконання умов.

Основні умови – це створення єдиного диспетчерського центру, підпорядкованого міській раді, і рух у вечірній час: "Говорити про належне виконання умов договору ми не можемо, тому що грубо порушуються умови договору між перевізником та міською владою".

За словами Леоніда Лузана, після перевірки зробив висновок, що вимагати підвищення вартості проїзду до 14 – 15 гривень чотири перевізники не можуть.

Один з трьох перевізників, які погодилися на підвищення вартості проїзду до десяти гривень, – Дмитро Вінницький: "Економічні підрахунки нам диктують одну цифру, але реальна цифра – для того, щоб населення могло скористатися цією послугою, повинна бути меншою. Міськвиконком наполягає, щоб ця цифра була не більше десяти гривень”.

Чого чекати?

За підрахунками начальника міського управління транспорту Віктора Житника, з 350 маршруток, які за угодами з міською радою повинні забезпечити сім перевізників Кропивницького, нині їздять 106. Вони працюють на 22 маршрутах: "Основа проблема – те, що за два місяці газ здорожчав з 14 до 38 гривень. Перевізники зазнають збитків і не можуть відшкодовувати витрати, пов’язані з утриманням транспорту. 5 листопада ухвалили, що остаточна ціна становитиме десять гривень за одну поїздку. Жодних торгів бути не може. Ті перевізники, які не погодяться, можуть з нами розірвати договори".

Віктор Житник поінформував, що вартість проїзду в розмірі десяти гривень затвердять на засіданні виконкому міської ради після 5 грудня.

P.S. У середу відбулася чергова робоча зустріч активу громадської ради, перевізників та представника управління транспорту міської ради. Вкотре містяни озвучили перевізникам претензії щодо якості і вартості перевезень. Поки що це виглядає як розмова сліпого з глухим. До вимог громади додалася пропозиція розірвати договір із підприємством "Автолегіон Варванської Ю.В.", яке категорично відмовляється розглядати будь-які компроміси і не звертає уваги на помічені під час перевірки кричущі недоліки у роботі.

Читайте також