Електроенергія — абсолютно необхідний ресурс для будь-якого підприємства, від невеличкої ферми і до гігантів промисловості. Звичайно, самостійне забезпечення підприємств електроенергію потребувало би вкрай великих додаткових капіталовкладень, що майже ніколи не є виправданим. Саме тому компанії, що мають серед своїх послуг продаж електроенергії, такі як
Постачання електроенергії. Як це відбувається.
До відкриття ринку електроенергії система постачання ресурсу кінцевому споживачу мала не надто привабливий вигляд: з одного боку, встановлені з боку держави ціни на електроенергію не завжди відповідали реальним затратам генеруючих компаній, а з іншої — наявність декількох сталих тарифів була сильною корупційною складовою, яка дозволяла розкрадати значні бюджетні суми.
Зараз все кардинально змінилося і поточний шлях електроенергії до споживача у спрощеному варіанті виглядає так:
- Електроенергія виробляється. АЕС, ГЕС, ТЕС, СЕС, ВЕС — промислових виробників електроенергії зараз дуже багато, однак, підприємства-споживачі не мають права на заключення прямих контрактів з виробником на постачання електроенергії, що обґрунтовується як економічними, так і чисто технічними причинами.
- Продаж електроенергії на оптовому ринку. Промислові виробники електроенергії можуть торгувати з компаніями, що мають статус постачальника електроенергії. Саме вони, працюючи по всій території України, залежно від заключених договорів з операторами систем розподілу, забезпечують подальший продаж електроенергії.
- Продаж електроенергії споживачу. Нарешті вироблена електроенергія доходить до свого фактичного адресату. Підприємства-постачальники продають закуплену у виробників електроенергію споживачам, з якими мають відповідний договір.
Хоч за спрощеним описом це й може виглядати як торгівля петрушкою на базарі, однак, в реальності більшість процесів є автоматизованими і все проходить максимально цивілізовано. Для кінцевого споживача ситуація взагалі не надто змінилася, окрім одного вкрай важливого моменту — за ринкових відносин ціна електроенергії для підприємства стала відчутно меншою завдяки конкурентним умовам, що пропонують постачальники.