Нещодавно в одному із ЗМІ з’явилася інформація, що начебто тариф на проїзд у Кіровограді збираються з першого вересня підвищити ледь не до 4 гривень 50 копійок. Однак насправді це лише чутки. Робоча група з розгляду розрахунків тарифі на послуги пасажирського автобусного транспорту на міських автобусах маршрутів загального користування вже сформована, на її розгляд свої розрахунки на сьогодні подав тільки один перевізник. І ні про які 4,50 гривні не йдеться.
– Коли приймався тариф у розмірі три гривні, то свої розрахунки перевізники готували, не дотримуючись відповідної методики обрахунку тарифів, на що вказала у своєму поданні прокуратура, спираючись на висновки територіального відділення Антимонопольного комітету України, – коментує ситуацію заступник міського голови Сергій Васильченко. – Міська рада це подання прокуратури задовольнила. Однак це не означало, що тариф автоматично має стати знову дві гривні. Адже були укладені додаткові із перевізниками, в яких зафіксовано тариф три гривні. Ми розіслали всім перевізникам копії рішення сесії разом із листами, в яки пропонували перевізникам ці угоди розірвати. Проте, зрозуміло, що вони на це йти не хотіли. Тому ми паралельно розпочали з ними вести переговори про те, щоб вони добровільно погодилися на тимчасовий тариф 2 гривні 50 копійок. Я вважаю, ми правильно вчинили, працювали з кожним перевізником. Велика робота була зроблена секретарем міської ради Іваном Марковським, особисто мною. Першим згоду на тариф у дві гривні 50 копійок дав підприємець В. Кобченко (він узагалі єдиний в місті перевозив пасажирів за дві гривні), найдовше чинило опір ПП «Олікс». Однак ми урешті-решт знайшли аргументи і переконали в необхідності такого кроку.
Хтось, можливо, вважає, що 50 копійок – не таке значне здешевлення послуги. Однак це говорять в основному бізнесмени – люди, які взагалі не користуються громадським транспортом і для яких 50 копійок – не гроші. Але якщо в родині кілька її членів їздять на «маршрутках» щодня, та же й з пересадками, то економія відчутна – як мінімум, буханець хліба на день, а за нинішньої складної фінансової ситуації це відчутно. А дехто із кіровоградців у розмові зі мною взагалі висловлював подив тим, що в наш час щось може дешевшати.
Зараз створена робоча група, яка розглядатиме розрахунки перевізників. До її складу входять представники влади, громадських організацій, Майдану, і ми вважаємо, що це правильно – громадськість має право впливати на такі процеси.
Рішенням виконкому було визначено, що тимчасовий тариф діятиме до 1 вересня, а до 1 серпня перевізники мають надати свої розрахунки робочій групі, яку я очолюю, ці розрахунки мають бути зробленими відповідно до діючої методики обрахунку тарифів (це вимога і прокуратури, і АКМУ), також їх має опрацювати Антимонопольний комітет України. Якщо ні в кого не буде зауважень, то розрахунки перевізників подамо на розгляд виконкому. Станом на сьогодні їх подав лише один перевізник – В.Кобченко.
А щодо чуток про 4 гривні 50 копійок…Просто член виконкому Василь Сибірцев сказав якось: «Поки що невідомо, які розрахунки подадуть перевізники – чи то на дві гривні, чи на 4,50..». А деякі ЗМІ трактували його слова по-своєму – начебто вже визначено, що тариф буде 4,50. Хочу наголосити: ми розуміємо, що формування тарифу на ті чи інші послуги, ціни на товар має базуватися на економічних показниках, але не можна відкидати і соціальний фактор. У Кіровограді – одні з найнижчих заробітних плат, високий рівень безробіття, і ми не можемо в цих питаннях орієнтуватися, скажімо, на Київ чи Дніпропетровськ. Тим більше, що зараз ще й дорожчають комунальні послуги. Тому на погодження виконкому виноситимемо такий тариф, який би з одного боку задовольняв перевізників, а з іншого – не був би обтяжливим для кіровоградців.
Це підтвердив і секретар міської ради Іван Марковський:
- Ми не для того домоглися зменшення тарифу на проїзд, щоб потім його підвищувати ще більше. Розрахунки перевізників розглядатимемо дуже ретельно, порівнюватимемо, які тарифи на проїзд в інших містах, що подібні до Кіровограда за кількістю населення, рівнем доходів громадян. Ми будемо відстоювати інтереси громади.