Перші кроки нової маршрутної мережі

У червні нинішнього року в Кіровограді було запроваджено нову маршрутну мережу. Про перші результати її апробації розповів заступник начальника міського управління розвитку транспорту та зв’язку Віктор Зубченко.

– Створення нової маршрутної мережі спочатку викликало неоднозначну реакцію в містян. У чому полягає необхідність її запровадження?

– Слід підвищити безпеку пасажирів й усунути дублювання авто- бусних маршрутів. Адже через велику кількість мікроавтобусів на центральних маршрутах між їх водіями виникла конкуренція, результатом якої стали справжні перегони в боротьбі за пасажира. До нашого управління надходило також багато скарг від кіровоградців і на недотримання водіями графіків руху, і на їхні грубощі. Усе це спонукало міську владу взятися за реформування транспортної мережі. Результатом проведення першого етапу конкурсу з визначення перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування стало усунення маршрутів, які дублювали один одного, унормування інтервалів руху, виведення на центральні маршрути – №№ 100, 101, 150 – автобусів середньої та великої місткості, які разом з тролейбусом № 10 забезпечують перевезення пасажирів з вулиці Генерала Жадова через центр на Новомиколаївку, Лелеківку та в селище Молодіжне. Повною мірою нову маршрутну мережу буде сформовано після завершення її реформування, коли закінчиться конкурс і буде впорядковано всі маршрути.

– Не всі кіровоградці прихильно поставилися до зникнення одних маршрутів і появи інших…

– Майже два місяці спеціалісти нашого управління разом з народною дружиною й контролюючими органами спостерігали за наповнюваністю громадського транспорту, визначали кількість людей на зупинках. За результатами цього моніторингу виявлено недоліки, які неможливо було гарантовано передбачити під час формування нової маршрутної мережі. У зв’язку із цим повернено попередню схему руху автобуса № 126. Було заплановано, що він з Кущівки рухатиметься вулицею Гоголя, однак за побажаннями містян зараз маршрут знову пролягає вулицею Шевченка, повз поліклінічне відділення центральної міської лікарні на вулиці Кропивницького, 22. Залишено маршрут № 103, який планувалося зняти й замінити його маршрутом № 126. Однак не всім виявилося зручно таким чином діставатися з Кущівки на Нову Балашівку, а звідти – до обласної дитячої лікарні.

За новою схемою не передбачалося, що автобус № 21 заїжджатиме на зупинку “МАУП”. На численні вимоги кіровоградців тепер автобуси цього маршруту заїжджають і на названу зупинку. Кінцеву зупинку маршруту № 3 подовжено від магазину “Лісовий” до вказівника з надписом “Тюльпан”, а автобусний маршрут № 117 проходитиме вулицею Паризької Комуни із заїздом до телецентру, що дасть можливість мешканцям міста діставатися до парку Перемоги.

На засідання виконавчого комітету Кіровоградської міської ради 23 липня всі названі зміни узаконено, і у зв’язку з цим внесено зміни до рішення виконавчого комітету про затвердження мережі автобусних маршрутів загального користування.

– На думку пасажирів, інтервал руху на маршрутах, де курсують велико- і середньомісткі автобуси, є занадто тривалим, особливо увечері та у вихідні. Що ви можете з цього приводу сказати?

– З такою претензією до управління почали звертатися громадяни й вимагати змін. У зв’язку з цим розроблено проект, який передбачає додатково до десяти великомістких та середньої місткості автобусів звичайного режиму руху маршруту № 150 (Генерала Жадова – центр – селище Молодіжне і в протилежному напрямку) додати 26 автобусів малої місткості під номером 150 А, які їздитимуть у режимі маршрутного таксі. У результаті цього на маршруті зменшиться інтервал руху між транспортними засобами.

Заплановано, що названі мікроавтобуси перебуватимуть на лінії до першої години, тобто не лише увечері, а й уночі кіровоградці зможуть діставатися з одного кінця міста в інший громадським транспортом. З’являться ці автобуси на маршруті після проведення наступного етапу конкурсу з визначення перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування, на якому й буде названо перевізника, що працюватиме на додатковому маршруті № 150 А основного маршруту № 150.

– Варто було б розробникам транспортної мережі подбати й про мешканців “глухих” кіровоградських вулиць…

– На наступному етапі конкурсу комісія розгляне пропозиції претендентів-перевізників приблизно на таку ж кількість маршрутів, як і під час першого етапу. Однак у нас є низка маршрутів, паспорти яких іще не погоджено з органами Державтоінспекції через те, що вони пролягатимуть дорогами, на яких раніше не було автобусного руху взагалі. Деякі ділянки цих доріг на даний час не відповідають усім вимогам і стандартам, особливо у віддалених районах. Їх ще потрібно відремонтувати, а там, де це зробити швидко не вдасться, схему запланованого руху доведеться дещо змінити. Якщо все це відбудеться найближчим часом і ми, працівники управління, встигнемо погодити паспорти маршрутів до початку другого етапу конкурсу, то третього не буде. Якщо ж ні, то невелику кількість маршрутів доведеться винести на третій етап конкурсу.

Після завершення конкурсу з визначення перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування міська влада матиме набагато більше важелів впливу на перевізників. Зокрема це стосується того, що, згідно з умовами договору між нею та перевізниками, які стали і ще стануть переможцями конкурсу, усі їхні транспортні засоби для перевезення пасажирів повинні бути обладнані приладами контролю за рухом автобусів. Почне діяти єдиний диспетчерський пункт (зараз його аналог відстежує місцеперебування й рух громадського транспорту ПАТ “Автобусний парк” 13527 і тролейбусного парку), завдяки чому вдасться чітко відстежувати схеми та інтервали у русі всіх транспортних засобів кіровоградської маршрутної мережі.

Читайте також