Особлива увага приділяється дотриманню вимог безпеки дорожнього руху, а саме: режимів праці та відпо- чинку водіїв, проведенню перед- та післярейсових технічних оглядів транспортних засобів і медичного огляду во- діїв, рівню їх квалі- фікації, а також належному реагуванню на допущені ними порушення правил дорожнього руху.
За результатами проведених перевірок будуть вжиті відповідні заходи адміністративного впливу та за наявності підстав направлятимуться подання на анулювання відповідних ліцензій, повідомив "Вечірній газеті" один з працівників сектора зв’язків з громадськістю УДАІ УМВС в області.
Звичайно, такі перевірки потрібні, але в Кіровограді в перший же день вони спричинили транспортний колапс. Потенційні пасажири не змогли вчасно дістатись до місця роботи, навчання, вирушити у власних справах. Містом поповзли чутки, що перевізники страйкують. Та згодом ситуація поволі стабілізувалась, і вже наступного дня транспортне сполучення було певною мірою відновлено. Начальник відділу споживчого ринку та побутового обслуговування населення департаменту розвитку торгівлі, побутового обслуговування, транспорту та зв’язку міської ради Ольга Гонтарь зазначила:
– Минулого четверга та п’ятниці ця комплексна перевірка відбувалась на транспортних підприємствах. У суботу перевіряючі вже працювали безпосередньо на маршрутах. Вони і зараз контролюють перевізників. 14 жовтня перевіряючі виїхали на всі підприємства о пів на шосту ранку, розпочали свою роботу і не випускали машини доти, поки не перевірили кожний гвинтик. Це і спричинило незручності у перевезеннях пасажирів. На сьогодні я можу зазначити, що суттєвих порушень на жодному підприємстві не виявлено. Звичайно, були окремі недоліки, коли в транспортному засобі не виявили аптечки, вогнегасника тощо. І до нашого департаменту приписів не надходило. А робота жодного підприємства не була призупинена. Перевіряє перевізників і транспортна прокуратура щодо працевлаштування водіїв тощо.
Зараз багато почали говорити про те, що у місті працює чимало нелегальних перевізників. Однозначно стверджую, що таких на кіровоградських маршрутах немає. Нелегал – це той, хто працює без ліцензії, у нас всі перевізники мають відповідні документи, на всіх транспортних підприємствах є медпрацівники, ремонтна база, у дорожніх листах при виїзді на маршрут робляться відповідні відмітки. Наш департамент за цим досить пильно слідкує. Так, протягом останніх двох місяців спільно з працівниками головної автотранспортної інспекції ми не раз здійснювали перевірки як на самих підприємствах, так виїздили й на маршрути, кінцеві зупинки, де перевіряли шляхові листи. А саме в них і робляться всі відповідні відмітки. Без такого документа водій не має права виїхати на маршрут.
Правда, на двох маршрутах є перевищення транспортних засобів. Так, за паспортними даними, повинно працювати 20 машин, а реально їздить 40. Але це не нелегали. У них у всіх є ліцензійні картки, але за паспортом кількість машин не відповідає дійсності.
Зараз 17 підприємств працюють на транспортних маршрутах нашого міста. Половина з них мають власні транспортні засоби, частину автомобілів вони орендують. Але це не забороняється законом. Наприклад, серед тих, хто орендує транспорт, можу назвати такі потужні транспортні підприємства, як "Єлисаветградська транспортна компанія", "Таксомоторний парк" та інші. Загалом, 80 відсотків транспортних засобів перевізники орендують. Або "Укравтоінвест", маючи власну ремонтну базу, орендує сто відсотків автомобілів. "Олікс" теж, маючи свою ремонтну базу, частину транспорту орендує. Тобто певних нюансів у пасажирських перевезеннях доволі багато. За цим усім потрібно слідкувати, перевіряти, але не допускати при цьому, щоб транспортне сполучення у місті хоч на день було паралізоване.
Оксана ВЕРСТЮК