Нові автобуси уже в Кропивницькому

В обласному центрі триває поповнення парку комунального пасажирського транспорту: КП «Електротранс» придбало за кошти міського бюджету десять автобусів середньої пасажиромісткості МАЗ-206.
У передвиборчій програмі міського голови Андрія Райковича серед основних пріоритетів розвитку міста задекларовано відродження комунального громадського транспорту. І це відродження дійсно відбувається, що визнають навіть затяті скептики. Спочатку тролейбусний парк повернули з оренди місту, згодом придбали двадцять нових тролейбусів і стільки ж великих автобусів. А тепер закуплено ще десять автобусів середньої пасажиромісткості.
Про нові придбання й плани на майбутнє в розвитку комунального пасажирського транспорту в Кропивницькому «Вечірній газеті» розповів начальник міського управління розвитку транспорту і зв’язку Олександр Вергун.
– То коли ж, Олександре Сергійовичу, до нас доїде решта автобусів з придбаного десятка?
– Програмою розвитку міського пасажирського транспорту на 2018 рік передбачено придбання в комунальну власність міста десяти нових автобусів середньої пасажиромісткості. За результатами проведеного на веб-порталі ProZorro тендеру КП «Електротранс» купило автобуси МАЗ-206 білоруського виробництва у ТОВ «Торговий Дім «Літан», яке електронна система торгів визнала переможцем. Це те товариство, яке торік також виграло тендер і поставило нашому місту автобуси МАЗ-103 великої пасажиромісткості.
На даний час (розмова з Олександром Вергуном відбулася 12 червня, – Ю. Л.) у місто приїхали шість автобусів – перша партія. Зараз їх реєструють у сервісному центрі, отримують страховки, проводять технічні регламентні роботи. У п’ятницю вже всі десять автобусів мають бути в Кропивницькому. МАЗ-206 – міський низькопідлоговий автобус загальною пасажиромісткістю, розрахований на 72 пасажири (для 25 з них є місця для сидіння). Цей автобус обладнаний пандусом для людей з інвалідністю та майданчиком для візка.
– На які саме маршрути заплановано вивести ці машини?
– Після того, як і наступних чотири автобуси пройдуть реєстрацію, страхування тощо, їх спеціалісти КП «Електротранс» разом з попередніми шістьма готуватимуть для випуску на маршрути. Плануємо розподілити машини по тих мікрорайонах, де немає ні середніх, ні великих автобусів міського комунального підприємства. Це – селище Гірниче, звідки маршрут № 46 буде продовжено до Новомиколаївки (селище Гірниче – Новомиколаївка). Автобуси цього маршруту їздитимуть крізь арку на вулиці Братів Ельворті, а під час її розширення – вулицею Полтавською. Катранівку сполучимо автобусним маршрутом, найімовірніше, з Новомиколаївкою. Конкретніше про це стане відомо після розмови з тамтешнім депутатом міської ради Олександром Шамардіним, який достеменно знає, чого саме прагнуть його виборці на Катранівці. Також управління розвитку транспорту і зв’язку планує відновити маршрут № 111а (торік це було зроблено з маршрутом № 111б), три автобуси середньої пасажиромісткості якого рухатимуться з кінцевої зупинки біля школи № 15, що на правобережній Лелеківці, через вулиці Київську, центр, повз Колгоспний ринок, 101-й мікрорайон, через райцентр і назад до школи № 15.
На маршруті № 104а великий автобус замінимо на автобус середньої місткості, бо він їздить напівзаповнений. А великомісткий поставимо на якийсь інший маршрут. Дев’ять МАЗів-206 уже розподілено по маршрутах, один залишиться в резерві, бо, згідно з чинним законодавством, так має бути. Нині з 20 великих автобусів у резерві – два. Але й вони майже щодня виходять на лінії, бо бувають поломки, технічні огляди та інші обставини.
– Коштують ці МАЗи-206 , певно, чимало…
– Спочатку їх вартість складала 34 мільйони 770 тисяч гривень, але завдяки тому, що ціна була прив’язана до євро, яке на час придбання транспортних засобів дещо подешевшало, КП «Електротранс» як учасник торгів звернулося до їх переможця, щоб той розглянув можливість зниження ціни. Він пристав на пропозицію, тож автобуси було придбано за 32 мільйони 700 тисяч гривень, завдяки чому місто зекономило 2 мільйони 70 тисяч гривень.
– І коли пасажири оцінять нові придбання?
– Автобуси середньої пасажиромісткості виїдуть на маршрути орієнтовно в серпні – вересні.
– Активний розвиток комунального транспорту, який обслуговує все більше містян, триватиме й надалі?
– Звичайно. От нещодавно надійшла пропозиція від того ж таки ТОВ «Торговий Дім «Літан» щодо закупівлі тролейбусів з автономним ходом (із акумуляторами) виробництва дніпровського заводу «Південмаш». Зараз спеціалісти міських фінансового управління та управління розвитку транспорту і зв’язку вивчають її. Можливо, з’їздимо в ті міста, де використовують тролейбуси-гібриди, і подивимося, як вони там себе зарекомендували. Непогано було б придбати хоча б п’ять таких машин і запустити їх, наприклад, у селище Молодіжне від зупинки «Вулиця Лісопаркова», до селища Нового від 101-го мікрорайону. Прокладати контактну мережу сьогодні надто дорого, а в такого тролейбуса запас ходу від акумулятора щонайменше 20 кілометрів. Тож він може в обидва селища та з них їхати з опущеними штангами.
Серед планів – також пустити із селища Нового на Новомиколаївку цей гібридний транспорт. Такий «автономний» тролейбус міг би об’єднати цих два віддалених один від одного мікрорайони (їдучи, зокрема, вулицями Вокзальною, Медведєва, Полтавською)...
– Придбаний транспорт – добротний, – зазначив на апаратній нараді у понеділок міський голова Андрій Райкович. – Але прошу управління розвитку транспорту та зв’язку міськради добре продумати маршрути. Завдяки новому транспорту ви маєте можливості для ширшого маневру, тож проаналізуйте варіанти рокіровки автобусів на окремих напрямках з великими автобусами. Зокрема, у селище Нове мене просили додати хоча б іще один великий автобус. Ви знаєте про всі проблемні маршрути до віддалених і густонаселених мікрорайонів. Зараз навантаження в пікові години спало – канікули, відпустки. Але ми повинні грамотно, зважаючи на потреби людей, розподілити нові автобуси. До речі, роботу КП «Електротранс» відзначили й на всеукраїнському рівні. За підсумками всеукраїнського конкурсу на найкраще підприємство міського електричного транспорту наше комунальне підприємство посіло перше місце в своїй категорії. Молодці, але носа не задирайте. Так має бути завжди...
Записав Юрій ЛІСНИЧЕНКО

Читайте також

Найпопулярніше
Грабував пенсіонерів
»Мак−2014»
Із 37 соціальних проектів виконано 36
Актуальне
NYT: Спеціальним посланником Трампа з питань України може бути призначений представник, який народився в Росії.
Волинь та Вінниччина зазнали ударів по енергетичній інфраструктурі – повідомляє обласна військова адміністрація.
Втрати російських військ у конфлікті з Україною досягли нової психологічної межі.
Теги