Уявити сучасне життя без новітніх засобів комунікації, Інтернету й розвиненого медіапростору неможливо. Ми звикли до того, що слідкувати за новинами зручно. Та чого більше в цьому — користі чи прихованої небезпеки?
Загалом кожна людина піддається пропагандистському впливу. Погляньте, приміром, скільки людей очікують на «чорну п’ятницю», кидаються в політичні суперечки на вулиці чи в транспорті?
На жаль, медіакомунікації нерідко негативно впливають на людину, подаючи забагато негативної інформації. Це призводить до низки проблем психологічного характеру. Тому слід навчитись боротися з великою кількістю негативу та не піддаватися миттєвому маніпулятивно-комунікаційному впливу.
Для цього необхідно використовувати захисні механізми: навчитися фільтрувати, відхиляти, аналізувати, заперечувати, ізолювати й заміщати повідомлення негативного характеру.
Отже, щоб нейтралізувати вплив негативних новин, треба:
1) не акцентувати увагу лише на негативних заголовках та новинах, шукати також позитивні або нейтральні повідомлення;
2) чергувати перегляд (читання) прослуховування новинних ЗМІ з розважальними, художніми, документальними, фаховими тощо;
3) не приділяти занадто багато уваги обговоренню негативних новин у родині, колі друзів, з колегами;
4) віддавати перевагу активному відпочинкові без електронних пристроїв, а не на пасивному — біля телевізора або сидячи в Інтернеті;
5) не дивитися (не читати), не слухати новини під час їди, а також перед сном;
6) уникати перегляду (читання) моторошних деталей у новинах про катастрофи, ДТП та інші надзвичайні ситуації;
7) не переглядати відео (фото), де є загиблі чи травмовані, кров та чутно крики постраждалих, ізолюйте від подібних відео своїх дітей;
8) перевіряти першоджерела, звіряти новину в різних джерелах;
9) не довіряти непідтвердженим свідченням очевидців із соціальних мереж;
10) не пропускати новини «крізь себе», не панікувати, якщо повідомлення має негативний характер на державному рівні, всю інформацію слід перевіряти з офіційних джерел.
Негативні новини можуть бути ще й так званими фейковими, тобто такими, що подають інформацію у спотвореному вигляді або неправдиву інформацію. Це створює подвійну загрозу для реципієнта: бути пригніченим і навіть наляканим, та ще й обдуреним.
Сьогодні медіапростір, з одного боку, дає людині неабиякі можливості перебувати у вирі подій світового масштабу, з іншого ж — здатен формувати наш світогляд, маніпулювати свідомістю та реакціями.