Не забувайте про паски безпеки

Коли сталося нещастя на дорозі, мало хто замислюється над питанням: а чи можна було уникнути трагічних наслідків? Наприклад, подбати про життя та здоров’я своє і пасажирів елементарними засобами безпеки. Скажімо, пристебнутися пасками безпеки…

Як показує практика, із десяти водіїв тільки один пристебнутий ременем безпеки. Та частіше за все навіть цей водій використовує ремінь аби уберегти себе від штрафу.

Аналіз дорожньо-транспортних пригод доводить, що найчастіше водії та пасажири отримують важкі тілесні ушкодження саме через ігнорування найпростішого засобу убезпечити себе. Як показує статистика, близько 60-70% смертей трапилось саме тому, що люди навмисне не скористалися пасками безпеки. Тобто виходить, що із 100 загиблих у автомобільних аваріях 60-70 могли б залишитися живими.

Паски безпеки обов’язково мають використовувати як водій так і пасажири. Ремінь міцно притискає людину до крісла і охороняє від переміщення вперед. Передусім, це дозволяє уникнути удару об кермо чи панель приладів, викиду через вітрове скло. Крім того, пасок безпеки в умовах екстремальної ситуації зафіксує положення водія, що дозволить керманичу не втратити контроль над авто, допоможе уникнути дорожньо-транспортної пригоди або, принаймні, пом’якшити її наслідки.

Коли водій і пасажир нехтують пасками безпеки і на значній швидкості автомобіль робить наїзд на нерухому перешкоду відбувається наступне:
- через 0,026-0,03 секунди після удару вдавлюється бампер;
- через 0,043-0,046 секунди водій грудною кліткою ламає кермо;
- через 0,067-0,069 секунди водій із силою близько 9 тонн ударяється об щиток приладів;
- через 0,092 секунди обоє ударяються об лобове скло, дістаючи важкі черепно-мозкові травми;
- через 0,1 секунди водія і пасажира відкидає назад, і в більшості випадків, врятувати їх життя уже неможливо.

- Через 0,113 секунди пасажир, який сидить за водієм - якщо він також не пристебнутий - виявляється з ним на одній лінії, завдає йому новий удар і одночасно сам отримує смертельні ушкодження.

Пасок безпеки повинен стати для кожного водія і пасажира звичкою. Цей засіб пасивної безпеки створений саме для збереження життя та здоров’я, а не для додаткових незручностей. Обмеження руху тіла, брудний чи зім’ятий одяг – не причини аби відмовлятися від ременів. Крім того, на дорогах області побільшало як самих транспортних засобів так і самовпевнених водіїв, які переконані у своїй досвідченості. Такі керманичі не вірять, що можуть потрапити у ДТП. Проте статистика – річ уперта. Майже щодня стаються дорожньо-транспортні пригоди, в яких не тільки транспортні засоби отримують механічні ушкодження, але й калічаться і гинуть люди.

Законодавство України зобов’язує водіїв та пасажирів користуватися ременями безпеки. Без ременя безпеки можуть бути лише ті люди, які навчають водінню, водії та пасажири оперативних та спеціальних транспортних засобів і таксі в населених пунктах, водії-інваліди а також особи, які з причини захворювання не можуть використовувати ремінь.

Відповідальність за невикористання ременів безпеки визначається статтею 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Згідно з цією нормою, дане порушення карається штрафом від 51 до 85 гривень. Проте людське життя, яке може врятувати простий ремінь безпеки, набагато дорожче, ніж кілька десятків гривень.

Читайте також

Найпопулярніше
Грабував пенсіонерів
»Мак−2014»
Із 37 соціальних проектів виконано 36
Актуальне
У Тибеті відбувалися незвичайні протести проти китайської влади. Які ж причини цього явища? - BBC News Україна
Згідно з інформацією Андрющенка, загарбники розпочали процес депортації родичів військовослужбовців Збройних Сил України з територій, що знаходяться під окупацією.
Україна працює над створенням ракети "Трембіта", яка має можливість досягати Москви.
Теги