Закон України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» за своєю суттю схожий як близнюк з Податковим кодексом. У Податковому кодексі права й обов’язки податкового інспектора переписані зі статуту НКВС 30-х років з єдиною різницею: тоді вживалось слово «донос» а зараз — «отримана інформація».
У якій цивілізованій країні знайдете таке, що податківець, почувши якусь плітку, заявляється до вашої оселі і вимагає пояснень? Чи з «нездорової» голови приходить до вас на перевірку, а права в нього необмежені, й виписує вам штраф у розмірі, скажімо, 1000 грн., а ви позбавлені права оскаржувати його дії, бо Податковий кодекс гласить: спочатку сплати штраф, а потім оскаржуй. Чи багато вдавалося повернути грошей з рахунків податкової служби?
Закон про вибори, прийнятий у першому читанні Верховною Радою України, відповідає інтересам однієї політичної сили, яка очолює владу в країні, – Партії регіонів. Цей закон хоронить самоврядування, бо в такому випадку будуть вибори без вибору.
По-перше, за законом кандидатуру на посаду міського голови мають право висувати лише політичні партії. Де тут інтереси територіальної громади? По друге, територіальні виборчі комісії, які завжди утворювались міськими радами, згідно з цим законом, утворюються Центральною виборчою комісією, і за ними останнє слово, адже вони наділені правом скасування рішень ТВК, визнання виборів недійсними, тощо. По-третє, чомусь терміни виборчої кампанії скорочено до 50 днів, а формування дільничних виборчих комісій – до 15 днів (відповідно 90-30). А ще цікаво, кому спало на думку виписати пункт про діяльність ДВК, де зазначається, що рішення приймаються простою більшістю голосів. Виходить, засідають троє членів ДВК, двоє «за» – рішення прийнято!
Чому за змішаної системи виборів 50х50, де половина іде за списками партій, а половина – за «мажоритаркою», списки знову закриті? Таким чином, люди знову будуть обирати, не знаючи кого. Давайте пригадаємо, а скільки було обіцянок про прозорість виборів з боку лідерів Партії регіонів.
Як висновок: можна з упевненістю сказати, що влада цим Законом зводить нанівець принципи самоврядування в Україні.
До речі, депутати Верховної Ради України від партії ВО «Батьківщина» В.Кальченко та С.Сас передали до парламенту свої вимоги, щоб проект Податкового кодексу в цій редакції на розгляд Верховної Ради не виносити, а законопроект про вибори розробити так, щоб були враховані інтереси виборців, а не окремих політичних сил.
Ми – за чесні і прозорі вибори, де на рівних виступають громадянин, громадські організації та політичні партії.
Керівник фракції БЮТ
у Кіровоградській міській раді
Іван МАРКОВСЬКИЙ