Розвиток міського комунального пасажирського транспорту в Кропивницькому не обмежиться придбанням останньої партії автобусів середньої місткості для КП «Електротранс».
Зараз фахівці управління розвитку транспорту та зв’язку та департаменту з питань економічного розвитку, торгівлі та інвестицій міської ради працюють над проектом модернізації контактної електромережі та тяглових підстанцій міського електротранспорту, які жодного разу не оновлювались ще з 60-х років минулого століття – часу запуску тролейбусів у нашому місті, який буде профінансовано Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР). Також проектом передбачено закупівлю ще 20, а можливо, і 30 нових тролейбусів. Про це повідомив на прес-конференції начальник управління розвитку транспорту і зв’язку міськради Олександр Вергун.
Передбачається прокласти 12,5 км електромережі по вулицях Холодноярській, Яновського, Кропивницького, Шевченка, Мурманській (від 101-го мікрорайону до виставкового майданчика) та модернізовано ряд тяглових підстанції. Попередня вартість проекту – 280 мільйонів гривень. Якщо проект знайде підтримку у чиновників ЄБРР, то його реалізація може розпочатись із січня 2019 року. Черговий візит представників міської влади до Києва для вирішення цього питання запланований на липень цього року.
Порушив Олександр Вергун і питання запровадження в Кропивницькому єдиного електронного квитка. Переймати досвід спеціалісти управління їздили до Житомира, де такий квиток уже діє. Але посадовець сумнівається у доцільності запровадження даного проекту в нашому місті. Адже, як показує досвід Житомира, за рік дії електронного квитка там було реалізовано лише вісім тисяч таких проїзних. При цьому з міського бюджету підприємству, яке займається реалізацією нововведення, було виділено 5,5 мільйона гривень. Наскільки доцільно використовувати з бюджету таку суму, покажуть час і додаткове вивчення даного питання.
Також Олександр Вергун зазначив: з огляду на те, що після конкурсних процедур щодо визначення перевізника новопридбані 10 середньомістких автобусів замінять великогабаритний транспорт на ряді маршрутів. Так, зміни можливі на маршрутах №№ 104-А, 123, 103 та інших, де використання великих автобусів не виправдало себе. Але при цьому в час пік курсуватимуть автобуси як великої, так і середньої місткості. Вартість проїзду становитиме чотири гривні.
Планується, що новий транспорт виїде на маршрути на початку серпня. Його пасажирами стануть мешканці Катранівки, селища Гірничого, Завадівки, Новомиколаївки, Лелеківки, Старої Балашівки та Озерної Балки. Курсуватимуть вони з 9-ї до 23-ї години. Також буде скорочений термін перезміни: у другій половині дня автобуси виїздитимуть на маршрути не о 15-30, а на годину раніше.
Ольга ПЕТРЕНКО