На поточний ремонт доріг у цьому році в міському бюджеті передбачено 14 мільйонів гривень. За ці кошти буде полагоджено дорожнє покриття на 73 вулицях обласного центру загальною площею 50 тисяч квадратних метрів. Крім поточного, заплановано також і капітальний ремонт доріг, на який міська рада виділила ще 10 мільйонів гривень.
– Важливо не тільки освоїти передбачені кошти, а виконати роботи якісно, – наголосив на прес-конференції у вівторок заступник міського голови Олександр Мосін. – Це принципова позиція міської влади, на цьому постійно наголошує й міський голова Андрій Райкович: щоденний контроль на усіх етапах укладання асфальту.
Підприємства, які минулого року допустили у своїй роботі брак, виконають свої гарантійні зобов’язання і виправлять недоліки. Так буде на площі Богдана Хмельницького, на вулицях Академіка Тамма і Героїв України.
Як зазначив начальник головного управління житлово-комунального господарства міської ради Олександр Хачатурян, котрий також взяв участь у прес-конференції, вже відремонтовано дороги на вулицях Великій Перспективній, Гоголя та Ушакова. До ремонту доріг у влади – комплексний підхід: одночасно відновлюються тротуари, наноситься дорожня розмітка, встановлюються дорожні знаки. Всі ці види робіт уже завершено на вулиці Пушкіна. Зараз розпочинається ремонт транспортної магістралі по маршруту № 111 на Старій Балашівці.
Загалом, пройшли технічну експертизу проекти по ремонту 16 об’єктів у Кіровограді, тож дорожня техніка скоро з’явиться і на вулицях Юрія Коваленка (колишня Маршала Конєва), а зараз дорожники трудяться на вулиці Євгена Тельнова (колишній проспект Правди).
Одночасно ведуться ремонтні роботи і на Новомиколаївці по вулицях Братиславській та Юрія Краснокутського (колишня Куйбишева).
Наступний в планах міської влади капітальний ремонт тротуарів на вулиці Космонавта Попова. Зараз розробляється проектно-кошторисна документація, що дозволить визначити остаточну вартість цих робіт.
Олександр Хачатурян повідомив, що головне управління ЖКГ буде також виносити на розгляд міської ради пропозиції щодо здійснення у цьому році ремонту тротуарів на вулицях Великій Перспективній та Соборній (колишня 50-річчя Жовтня).
Цей об’єкт вартий того, щоб згадати про нього окремо. На вулиці Андріївській дорога була просто в жахливому стані. Асфальтове покриття постійно руйнували грунтові води. Кілька років тому тут було облаштовано зливову каналізацію, однак асфальт так і не поновили. Нинішня міська влада взялася за цю проблему. Вона виконала свої зобов’язання із співфінансування ремонтних робіт на вулиці Андріївській, виділивши з міського бюджету 2,8 мільйона гривень. Замовником виконання капітального ремонту Андріївської виступає управління капітального будівництва облдержадміністрації.
Наразі дорожники проводять підготовчі роботи: встановлюються бордюри, решітки для водовідведення, прочищаються зливові стоки.
Незабаром на кіровоградських транспортних магістралях з’явиться сучасна пластикова дорожня розмітка.
Новітні технології будуть використані на дорожньому покритті вулиці Космонавта Попова.
– Ми хочемо виконати пластикову розмітку на тих об’єктах, де в минулому році був проведений капітальний ремонт дорожнього полотна, – зазначив Олександр Хачатурян. – На свіжому асфальті така розмітка добре тримається. Одна з таких вулиць – Космонавта Попова. До того ж, інтенсивність руху по ній пішоходів і транспортних засобів дуже велика. Така розмітка втричі дорожча, ніж нанесена фарбою. Але гарантійний термін експлуатації її в шість разів довший – три роки, а розмітку фарбою треба наносити двічі на рік.
Якщо експеримент виявиться вдалим, то така розмітка може з’явитися й на інших вулицях.
Також у Кіровограді планується встановити вісім нових світлофорів. Зараз готується проектно-кошторисна документація.
Міська влада має намір капітально відремонтувати шляхопровід по провулку Об’їзному, а саме міст через залізничні колії, який з’єднує Новомиколаївку з центром міста. Правда, є низка технічних та фінансових проблем.
– Вже виготовлено проектно-кошторисну документацію, – повідомив Олександр Мосін. – Зараз шукаємо можливості фінансування цих робіт, адже загальна вартість проекту становить понад сім мільйонів гривень. Поки що таких коштів у міському бюджеті немає. Але сподіваємось на коригування бюджету за підсумками першого півріччя. Ще однією проблемою, яка заважає розпочати ремонтні роботи, є досить жвавий рух транспорту на цьому відрізку шляху. Тому було проведено виїзну нараду з керівниками профільних управлінь міської ради безпосередньо на місці майбутньої реконструкції, щоб визначити варіанти одночасного проведення ремонтних робіт із збереженням руху транспорту або запровадити альтернативні напрямки руху в об’їзд шляхопроводу. Варто враховувати й те, що протягом доби по залізниці, що пролягає під мостом, протягом доби проходить понад 80 потягів. І цей факт також ускладнює майбутні ремонтні роботи. Тож ми обговорили питання можливого облаштування тимчасового залізничного переїзду на перетині вулиць Євгена Маланюка та Толстого, де він був раніше, але залізничники зауважили на значній вартості такого проекту, адже такий переїзд має бути облаштований за нормами першої категорії. Це означає, що мають бути сигналізація, автоматичні шлагбауми, пішохідні доріжки, освітлення та постійне чергування працівника залізниці. Крім того, доведеться розширити проїжджу частину вулиці Толстого.
Зараз розглядається варіант проведення ремонтних робіт у нічний час – з 23-ї до 4-ї години, а безпосередньо асфальтування проїжджої частини шляхопроводу – поступово, без повного перекриття руху. Також отримали завдання наші поліцейські, які опікуються безпекою руху автотранспорту, – опрацювати можливості руху в об’їзд шляхопроводу та мосту.
До перспективних планів ремонту доріг має увійти й кільцева дорога, яка з’єднає Велику Балку із центральною частиною міста – продовжити її до Далекосхідного кладовища, а звідти повертатись вулицею Кропивницького. Або з’єднати шляхопроводом Балашівку та Лелеківку через вулицю Балтійську.
Оксана ВЕРСТЮК