Газетярі б’ють на сполох. Передплатну кампанію−2022 зірвано



Видавці вважають, що ключова проблема – політика «Укрпошти»

Для початку – картинка з натури.

Вівторок, 14 грудня 2021 року, післяобідня пора, а точніше – 16.07 на годиннику. Питаю у кіосера на центральній пошті міста, чому немає на розкладці "Вечірньої газети". Невже розпродали? Відповідь убиває наповал:" А ми її ще не отримували." Тобто газету, яка вийшла у п'ятницю, 10 грудня 2021 року, "Укрпошта" не спромоглася довезти від сортувальної дільниці на залізничному вокзалі до поштамту за 5 (п'ять, Карле!) днів. Днів, не годин. Можна зобразити на обличчі глибоку стурбованість – і завіса!

Про яку співпрацю чи взагалі розуміння спе-цифіки продажу друкованого ЗМІ може йти мова, коли спеціалізоване підприємство-монополіст так продає і передплачує друковані видання? Для них це – валіза без ручки. І називатися вони мають не "Укрпошта", а "Укрпенсія", "Укркомуналплатіж" чи "Укрпральнийпорошок". Вони торгують чим завгодно, але тільки не газетами.

Може, це у Кропивницькому лише така біда? Виявляється, системний збій. По всій країні. Те, що не добили сайти і соціальні мережі, сьогодні успішно робить "Укрпошта".

Про це свідчить матеріал із сайту Главком.


За кілька тижнів до завершення кампанії з передплати друкованих ЗМІ на 2022 рік редактори видань поінформували Національну спілку журналістів України (НСЖУ) про незадовільні темпи відновлення передплатних тиражів. Про це повідомляє очільник НСЖУ Сергій Томіленко.Основними факторами такої ситуації газетярі з місцевих видань зазначають запровадження оператором поштового зв’язку «Укрпошта» пересувних відділень та скорочення графіків роботи стаціонарних пунктів поштового зв’язку, звільнення місцевих листонош. Тому НСЖУ закликає керівництво «Укрпошти» зосередитись на оперативному реагуванні на нарікання видавців та визначити передплату-2022 нагальним пріоритетом поштового оператора до кінця цього року.

– Станом на 12 грудня ми відновили лише 40% передплатного тиражу, при тому, що рік тому цифра відновлення у нас складала понад 80%. Фактично удвічі впала передплата або її темпи. Читачі інформують, що пошта перестала носити газети або трапляються постійні збої. Тому люди уже і самі відмовляються від передплати на наступний рік, – нарікає у своєму зверненні до НСЖУ видавець із Харківської області.

Недотримання графіку доставки, закриття поштових відділень у селах, слабка зацікавленість поштових працівників у збереженні обсягу передплати, брак персоналу (листонош) – такими є основні проблеми у співпраці з «Укрпоштою» редакцій місцевих газет.

– Необхідно налагодити чіткий оптимальний графік роботи відділень і пересувачок (пересувних відділень), причому він повинен бути загальновідомий і для людей, і для редакцій. Повинен бути налагоджений дієвий звязок пошта – редакція – передплатник. Щоб звернення людей не залишалися без уваги. Має бути співпраця пошти з редакціями, а не контра. І зацікавленість листонош у тиражах саме місцевих ЗМІ, – переконана головний редактор суспільно-інформаційної газети «НовинаР» з Фрунзівки Одеської області Вікторія Майнич.

Тому Національна спілка журналістів України відкриває «гарячу» лінію для редакторів газет для реагування на незадовільні темпи відновлення переплати.

– Ми стурбовані, що до НСЖУ звертаються видавці регіональних ЗМІ, які інформують про критично низький темп передплатної кампанії, – зазначає Сергій Томіленко. – Локальні газети – це важливе джерело інформації для багатьох громадян, особливо для тих, хто проживає у місцевості з недостатнім охопленням інтернетом. Згортання тиражів преси – це втрата доступу українців до важливої місцевої інформації, це реальна загроза інформаційній безпеці України.

Також у НСЖУ нагадують, що ще у листопаді спілка звернулася до уряду із пропозицією включити поштову передплату на українські друковані ЗМІ до переліку послуг, які можна буде сплатити за рахунок державної допомоги щепленим проти Covid-19 громадянам.

Читайте також