Експерти розповіли про напад інформаційних рейдерів на «АТБ»

Відома мережа стала мішенню дискредитаційної кампанії, автори якої не гребують жодними методами ведення інформаційних війн

Успішний розвиток торговельної мережі «АТБ» не дає спокою недоброзичливцям і рейдерам. Проти компанії ведеться справжня інформаційна війна, в якій активно задіяні соціальні мережі. Про це пишуть журналісти видання From-UA у своїй статті «Скільки коштує зруйнувати репутацію?» (https://from-ua.com/articles/450549-skolko-stoit-razrushit-reputaciyu.html).

«З 2014 року на різних інтернет-ресурсах, що мають сумнівну репутацію, стали з'являтися публікації, які дискредитують корпорацію в очах громадськості. Це, як правило, матеріали, що розповідають про начебто наявні зв'язки компанії з терористами ДНР і ЛНР, про реалізацію неякісної продукції, про жорстоке поводження зі своїми співробітниками тощо. Подібні статті не підтверджені фактами або доказами... Метою є нанесення максимального збитку діловій репутації «АТБ»...», – наголошують у матеріалі.

Його автори цитують експерта з інформаційного рейдерства центру «Всеукраїнський соціологічний союз» Тетяну Урванцеву, яка так само розповідає про маркери відверто замовної кампанії. Зокрема, йдеться про створення цілої армії ботів у соціальних мережах. «Якщо говорити про акаунт «АТБ-Мордор» [така група функціонує у Фейсбуці. – Прим. ред.], то тут працюють професіонали, які виконують певне завдання. Очевидно, що проектом займається не одинак, а ціла група авторів і адміністраторів. Уважно розгляньте саму сторінку та її «архів». Простежується чітко розроблений тематичний план із визначеними часовими рамками розміщення постів. Вкидання не ситуативні. Вони продумані та відбуваються за графіком», – наводять слова експерта журналісти From-UA.

На думку Тетяни Урванцевої, метою такої fb-групи є дискредитація «АТБ». Основним напрямком недоброзичливці мережі обрали використання голослівних звинувачень у торгівлі неякісною продукцією. «Щодня з'являється 4-5 повідомлень з «викриттями». Оновлення постів відбувається чітко три рази на тиждень. При цьому вкидання носять масовий характер, отже, їх розміщують у певний час – один за одним. Звісно, це говорить про те, що пости пишуть не прості покупці, які виявили «крамолу», а адміністратори групи. Вони отримують зарплату, дотримуються інструкції, мають «темники» та працюють за графіком», – зазначає Тетяна Урванцева.

Вона також наводить кілька характеристик, за якими можна чітко відрізнити фейкові акаунти для розміщення подібного роду постів. По-перше, вони максимально безликі. Фото або відсутнє, або нейтральне: тваринка, пейзаж, персонаж мультфільму тощо. По-друге, у таких користувачів або взагалі немає друзів, або їх дуже мало. По-третє, стрічка публікацій представлена переважно негативними постами про «замовлене» підприємство.

У статті йдеться про те, що боротися з явищем інформаційного рейдерства можна і треба. «Однак на рівні однієї компанії – нехай навіть такої потужної, як «АТБ» – це вельми складне завдання. Тут необхідно централізовано проводити роз'яснювальну роботу. Інформаційна гігієна, про яку політики твердять нам четвертий рік поспіль, повинна стати нормою для держави. Вчити з малих років українців працювати з інформацією, аналізувати відомості, ставити під сумнів почуте і думати власною головою – це пріоритетне завдання», – пише From-UA.

Наталья Шульга

Читайте також