Відома мережа стала мішенню дискредитаційної кампанії, автори якої не гребують жодними методами ведення інформаційних війн
Успішний розвиток торговельної мережі «АТБ» не дає спокою недоброзичливцям і рейдерам. Проти компанії ведеться справжня інформаційна війна, в якій активно задіяні соціальні мережі. Про це пишуть журналісти видання From-UA у своїй статті «Скільки коштує зруйнувати репутацію?» (https://from-ua.com/articles/450549-skolko-stoit-razrushit-reputaciyu.html).
«З 2014 року на різних інтернет-ресурсах, що мають сумнівну репутацію, стали з'являтися публікації, які дискредитують корпорацію в очах громадськості. Це, як правило, матеріали, що розповідають про начебто наявні зв'язки компанії з терористами ДНР і ЛНР, про реалізацію неякісної продукції, про жорстоке поводження зі своїми співробітниками тощо. Подібні статті не підтверджені фактами або доказами... Метою є нанесення максимального збитку діловій репутації «АТБ»...», – наголошують у матеріалі.
Його автори цитують експерта з інформаційного рейдерства центру «Всеукраїнський соціологічний союз» Тетяну Урванцеву, яка так само розповідає про маркери відверто замовної кампанії. Зокрема, йдеться про створення цілої армії ботів у соціальних мережах. «Якщо говорити про акаунт «АТБ-Мордор» [така група функціонує у Фейсбуці. – Прим. ред.], то тут працюють професіонали, які виконують певне завдання. Очевидно, що проектом займається не одинак, а ціла група авторів і адміністраторів. Уважно розгляньте саму сторінку та її «архів». Простежується чітко розроблений тематичний план із визначеними часовими рамками розміщення постів. Вкидання не ситуативні. Вони продумані та відбуваються за графіком», – наводять слова експерта журналісти From-UA.
На думку Тетяни Урванцевої, метою такої fb-групи є дискредитація «АТБ». Основним напрямком недоброзичливці мережі обрали використання голослівних звинувачень у торгівлі неякісною продукцією. «Щодня з'являється 4-5 повідомлень з «викриттями». Оновлення постів відбувається чітко три рази на тиждень. При цьому вкидання носять масовий характер, отже, їх розміщують у певний час – один за одним. Звісно, це говорить про те, що пости пишуть не прості покупці, які виявили «крамолу», а адміністратори групи. Вони отримують зарплату, дотримуються інструкції, мають «темники» та працюють за графіком», – зазначає Тетяна Урванцева.
Вона також наводить кілька характеристик, за якими можна чітко відрізнити фейкові акаунти для розміщення подібного роду постів. По-перше, вони максимально безликі. Фото або відсутнє, або нейтральне: тваринка, пейзаж, персонаж мультфільму тощо. По-друге, у таких користувачів або взагалі немає друзів, або їх дуже мало. По-третє, стрічка публікацій представлена переважно негативними постами про «замовлене» підприємство.
У статті йдеться про те, що боротися з явищем інформаційного рейдерства можна і треба. «Однак на рівні однієї компанії – нехай навіть такої потужної, як «АТБ» – це вельми складне завдання. Тут необхідно централізовано проводити роз'яснювальну роботу. Інформаційна гігієна, про яку політики твердять нам четвертий рік поспіль, повинна стати нормою для держави. Вчити з малих років українців працювати з інформацією, аналізувати відомості, ставити під сумнів почуте і думати власною головою – це пріоритетне завдання», – пише From-UA.