Для реалізації ідеї створення в Кіровограді диспетчерської служби у міському бюджеті передбачено 180 тисяч гривень. За словами начальника управління споживчого ринку, транспорту та зв’язку Ольги Гонтарь, новостворене комунальне підприємство, на яке буде покладено організацію руху пасажирського транспорту, запрацює в другому кварталі 2011 року. На сьогоднішній день управління проводить маркетингові дослідження з метою визначення організації, яка б забезпечила якісний технічний і програмний супровід диспетчерської служби.
Перед керівниками транспортних підприємств, за кошти яких має бути придбане обладнання для транспортних засобів, продемонструвало свій програмний продукт житомирське підприємство "GPSCom Ukraine". За інформацією спеціалістів підприємства, впровадження розробленої ними системи моніторингу громадського транспорту "Дозор" дозволить розв’язати цілий ряд наболілих проблем як перевізників, так і пасажирів.
Інформація від датчиків системи, розміщених на автобусах, дасть змогу диспетчерам і самим водіям контролювати розташування всіх транспортних засобів на маршрутах та слідкувати за інтервалом їх руху. Пасажири зможуть бачити на спеціальному табло, встановленому на зупинці, час прибуття автобусів по кожному маршруту, є можливість виведення такої інформації і на дисплеї мобільних телефонів. А керівники транспортних підприємств отримають необхідні статистичні дані про режим руху транспортного засобу, заправку і витрату пального, параметри роботи двигуна і, що важливо, про кількість перевезених пасажирів впродовж робочого дня.
Кіровоградських перевізників зацікавила надана інформація, і вони висловили бажання побувати у Житомирі й на власні очі побачити переваги запропонованої системи диспетчеризації.
Йшлося на зустрічі і про пільгові перевезення пасажирів. На жаль, констатував Василь Дзядух, до міської ради продовжують надходити скарги мешканців міста на кіровоградських перевізників. Тільки на початку року таких скарг зареєстровано шість. У більшості йдеться не про якісь екстраординарні порушення, а про звичайне хамство та нетактовну поведінку водіїв щодо пасажирів, особливо представників пільгових категорій.
– Міська рада як замовник, а транспортні підприємства як виконавці уклали угоди, котрими взяли на себе обов’язки якісно здійснювати пасажирські перевезення в Кіровограді, – зазначив Василь Дзядух. – Ми свої зобов’язання виконуємо, чого вимагаємо й від кожного перевізника. Керівники транспортних підприємств і трудові колективи цілком спроможні поставити на місце водіїв, які не можуть стримати себе на людях. Для одних достатньо провести виховну розмову, до інших варто застосувати дисциплінарні важелі. Ми розуміємо сьогоднішні проблеми перевізників. Двері мого кабінету завжди відчинені для переговорів, для пошуку компромісів і вирішення складних ситуацій. Але пасажири міста не повинні страждати від чиїх-небудь амбіцій, їх не цікавлять умови наших договорів, фінансово-господарський стан транспортних підприємств. Вони мають бути впевненими, що отримають якісну послугу та зручно і вчасно дістануться до пункту призначення. Для тих керівників підприємств, які мають бажання отримувати субвенцію на перевезення пільгових категорій, існує єдиний законний шлях – переходьте у правову площину, працюйте за економічно обґрунтованим тарифом для звичайного режиму руху, який на сьогодні становить одну гривню, беріть участь у конкурсі й отримуйте свою частину субвенції.
Василь Дзядух доручив керівнику управління споживчого ринку, транспорту та зв’язку готувати матеріали на розгляд виконкому щодо тих перевізників, які не виконують своїх договірних зобов’язань. При цьому членам виконкому буде надана не тільки текстова інформація, а й продемонстровано відеосупровід, який проілюструє, у якому стані знаходяться транспортні засоби, яка технічна база підприємства, якою є думка кіровоградських пасажирів про роботу автобусів на маршрутах.
У нараді взяли участь також начальник відділу захисту прав споживачів Алла Шерстньова, голова міської організації ветеранів України Віталій Вієвський та голова об’єднання "Діти війни" Володимир Краснокутський.