
Міністр оборони України Денис Шмигаль висловив вдячність Швеції за надання літаків радіолокаційної розвідки ASC 890 та обговорив можливість спільного виробництва військової техніки.
Про це пише РБК-Україна з посиланням на Міноборони та на сторінку в Х шведського міністра оборони Пола Йонсона. Про це повідомляють Контракти.UA.
Зокрема, Шмигаль зазначив, що Україна і Швеція уклали угоду про спільне виробництво оборонних товарів на територіях обох держав.
Документ про наміри був підписаний під час візиту шведського партнера Пола Йонсона до Києва 23 серпня.
Цей документ відкриває нові можливості для впровадження проєктів, обміну технологічними рішеннями та накопичення досвіду у сфері виробництва озброєнь та військової техніки, що сприяє зміцненню незалежності та стійкості українського оборонно-промислового комплексу.
Шмигаль висловив вдячність Швеції за її підтримку, особливо за участь в ініціативі PURL та за виділення спільно з Норвегією та Данією 486 мільйонів доларів.
Представники української розвідки надали своїм шведським партнерам оновлену інформацію щодо поточної ситуації на фронті та основних потреб.
"Окремою темою обговорення стало партнерство в галузі військової авіації, яке включає в себе підготовку пілотів та спільні проєкти між компаніями Швеції та України. Міністр оборони висловив подяку шведському уряду, зокрема, за надання літаків для радіолокаційної розвідки та управління ASC 890," - зазначив він.
Шведський міністр на сторінці у соцмережі Х підтвердив підписання угоди про спільне виробництво військової техніки у Швеції.
Він зазначив, що Україна надасть свої технології для виробництв у Швеції, а спільно розроблена військова техніка буде експортуватися в Україну. Додатково, ця техніка також буде придбана для потреб шведської армії.
ASC 890 (Airborne Surveillance and Control) - це бойова платформа на базі літака Saab 340 з радаром на даху. У країнах НАТО для таких бортів використовується абревіатура AWACS (у радянській та російській термінології ДРЛО - літаки далекого радіолокацонного виявлення).
Літак оснащений двома турбогвинтовими двигунами, має довжину 20,57 м, розмах крил 21,44 м, висоту 6,97 м.
Головна особливість версії для повітряних сил - система ASC 890 з технологією активного електронного сканування (AESA), яка дозволяє динамічно регулювати енергію радара.
Головним призначенням літаків-радарів є моніторинг великих територій, виявлення повітряних, наземних і надводних об'єктів, а також передача їх координат для винищувачів та інших військових підрозділів з метою знищення цих цілей.
Нагадаємо, що ще навесні минулого року Швеція анонсувала своє рішення передати Україні два літаки ASC 890.
У березні 2025 року стало відомо, що процес передачі проходить за планом, однак деталі термінів залишалися під покриттям з міркувань безпеки.
#Україна #Документ #РБК-Україна #НАТО #Російська імперія #Міністерство оборони (Україна) #Літак. #Винищувальна авіація #Військово-повітряні сили #Швеція #Міністр оборони #Військова розвідка #Норвегія #Військові технології #Данія #Радар. #Військова авіація #Графіка #Крило. #Міністр оборони України #Київ #Збройні сили Швеції #Saab 340 #Турбогвинтові #Абревіатура #Раннє повітряне попередження та контроль