
Починаючи з 1 січня 2026 року, для маркування товарів запровадять електронні знаки у форматі графічного елемента (коду DataMatrix). Цей код буде розміщений на кожній окремій упаковці тютюнових виробів, пляшках алкогольних напоїв або контейнерах з рідинами, які призначені для електронних сигарет.
Споживач зможе перевірити легальність товару через застосунок, адже разом із графічним елементом електронної марки може бути розміщений спосіб його сканування, пояснили в Мінфіні.
"Запровадження електронних марок дозволить підвищити рівень контролю за обігом підакцизних товарів, забезпечить додаткові механізми перевірки легальності їх продажу та допоможе зменшити тіньовий ринок алкоголю і тютюну", - зазначено в повідомленні.
Також прогнозується підвищення результативності управління акцизним податком та збільшення фінансових надходжень до державної скарбниці.
Прийняте рішення є наступним етапом впровадження Електронної системи обігу підакцизних товарів (Е-Акциз), тестування якої розпочалося 1 березня 2025 року і триватиме до 1 січня 2026 року.
Нагадаємо, сигарети за останній рік подорожчали на 30%. Це викликано змінами в законодавстві щодо акцизів. Мінімальні ціни на алкоголь майже не підвищувалися з 2018 року, у зв'язку з чим ціни на нього майже не зростають.
Сигарети становлять 3,9% від загальних витрат споживачів в Україні, тоді як витрати на алкоголь досягають 4,0%.
Data Matrix представляє собою двовимірний штрихкод, який закодовує інформацію в чорних та білих (або контрастних кольорах) клітинках, організованих у сіткову структуру. На відміну від одновимірних штрих-кодів, коди Data Matrix мають всеспрямовану здатність, що дозволяє їх зчитувати з будь-якого кута.
Кількість рядків і колонок у матриці даних зростає відповідно до об'єму інформації, закодованої в системі; це значення обмежене 2335 алфавітно-цифровими символами.
#Українці #Акциз #Товари #Державний бюджет #Перелік тютюнових виробів #Споживач #Тестування #Алкогольний напій #Акцизний податок в Україні #Сигарета #Віджет (економіка) #Німецька марка #Тютюн #Штрих-код