У друкованій версії Vogue вперше з'явилася модель, створена за допомогою штучного інтелекту.

В коментарі до BBC представители издания уточнили, что это была рекламная акция, а не редакционное решение.

Серпневий номер журналу Vogue включає рекламу бренду Guess із зображенням моделі, створеної за допомогою штучного інтелекту. У виданні зазначили, що використання ШІ-моделі не стало їхнім редакційним вибором. Проте, як повідомляє BBC, це перший випадок, коли на сторінках журналу з'явилася особа, згенерована штучним інтелектом.

Цю рекламну кампанію для бренду Guess розробила компанія Seraphinne Vallora. Засновниці компанії, Валентина Гонсалес та Андреа Петреску, поділилися з BBC, що до них звернувся один з засновників Guess, Пол Марчіано, з пропозицією створити модель штучного інтелекту для літньої рекламної кампанії бренду.

"Ми розробили десять концептуальних моделей, з яких він вибрав одну брюнетку і одну блондинку, над якими ми продовжили працювати," – поділилася Гонсалес.

Засновники компанії зазначають, що розробка моделей штучного інтелекту може займати до одного місяця, а витрати на цю діяльність можуть досягати кількох сотень тисяч доларів.

Гонсалес і Петреску відкинули звинувачення в утвердженні вузьких стандартів краси і сказали, що їхня ШІ-модель для Guess виглядає "досить реалістично".

Водночас вони визнали, що зображення, які їхня компанія публікує в інстаграмі, не відзначаються різноманіттям і просувають нереалістичні стандарти краси. За їх словами, вони намагалися бути більш інклюзивними, але користувачі майже не взаємодіють із таким контентом.

Вибір Vogue розмістити рекламу із штучно створеною моделлю спровокував негативні відгуки серед користувачів соціальних мереж. Один з постів на платформі X стверджував:

"Ого! Наче очікування щодо краси вже не були достатньо нереалістичними, тепер з'являється ШІ, який робить їх узагалі недосяжними. Навіть моделям не зрівнятися".

Виконавча директорка британської благодійної організації Beat, що займається розладами харчової поведінки, Ванесса Лонглі сказала BBC, що ця реклама -- "тривожний сигнал".

"Постійне спостереження за зображеннями нереалістичних тіл може формувати певні уявлення про власне тіло, а негативне сприйняття себе, у свою чергу, підвищує ймовірність виникнення розладів харчової поведінки," -- зазначила вона.

BBC підкреслює, що ще однією складністю в цій ситуації є брак прозорості — у Великій Британії не існує законодавчих норм, які б зобов'язували маркувати матеріали, створені з використанням штучного інтелекту.

Хоча компанія Guess зазначила, що їхня реклама була створена за допомогою штучного інтелекту, це попередження є досить дрібним і легко непомітним. Читачі можуть не звернути на нього уваги, а саме зображення, на перший погляд, виглядає цілком натурально.

Шинейд Бовелл, колишня модель та теперішня підприємниця у технологічній галузі, п'ять років тому опублікувала статтю у Vogue, в якій піднімала питання ризиків, пов'язаних із заміною моделей штучним інтелектом. У своєму інтерв'ю для BBC вона зазначила, що недостатнє маркування контенту, створеного за допомогою ШІ, викликає "надзвичайно серйозні проблеми", оскільки це може негативно вплинути на психічне здоров'я людей.

Бовелл додала, що цей журнал вважається "головним судом модної індустрії", тому його рішення дозволити публікацію реклами з моделлю, створеною штучним інтелектом, свідчить про те, що вони "в певному сенсі вважають це прийнятним".

BBC звернулася по коментар до Vogue і Guess. У Vogue відповіли, що це була реклама, а не редакційне рішення, але відмовилися від подальших коментарів.

Нагадаємо, що 26 червня 2025 року Анна Вінтур, головна редакторка американського видання Vogue, оголосила про свій відхід з посади після майже 40 років у цій ролі. Проте вона не залишає компанію Condé Nast повністю, а лише зменшує свої обов'язки.

#BBC #Інформація #Соціальна мережа #Instagram #Північна та Південна Америка #Журнал #Реклама #Сполучене Королівство #Штучний інтелект #Vogue (журнал) #Анна Вінтур #Бренд #Законодавча влада #Корпоративна група #Контент (медіа) #Редактор (професія) #Технічний стандарт #Сприйняття #Модель (особа) #Condé Nast

Читайте також