
Цю інформацію надає РБК-Україна, базуючись на результатах дослідження КМІС.
Дискусії щодо викладання російської мови в школах почалися ще в 1990-х роках. У той час більшість людей підтримували ідею необхідності її вивчення.
У 2019 році 81% опитаних висловили думку про доцільність навчання російської мови в школах, хоча питання обсягу її викладання залишалося предметом суперечок.
Після початку повномасштабного вторгнення, відсоток людей, які вважають важливим вивчення російської мови, знизився до 42%, а до 2025 року цей показник зменшився до 38%.
При цьому слід зазначити, що з тих 38%, які вважають навчання російської мови важливим, лише 9% виступають за вивчення на рівні української або навіть вище, ніж інші іноземні мови (наприклад, англійська). Інші 29% вважають, що до навчання російської мови слід підходити так, як до інших іноземних мов, або навіть на більш низькому рівні.
Окрім того, в Україні спостерігається зростання кількості осіб, які вважають, що навчання російської мови в школах не має сенсу. Якщо у 2023 році таких було 52%, то зараз їх вже 58%.
Респондентам, які вважають, що вивчення російської мови є доцільним, було запропоновано у відкритій формі поділитися своїми обґрунтуваннями цієї позиції.
Серед найбільш розповсюджених причин зазначають, що російська мова вважається однією із іноземних мов, а знання іноземних мов взагалі є важливим для особистісного розвитку та міжнародних комунікацій (38% опитаних наводять таке пояснення). Крім того, 32% респондентів вказують на те, що російська мова має значне поширення в Україні, а також на історичні обставини, які сприяли цьому.
До топ-3 відповідей також належить думка, що варто знати мову ворога (14%).
Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) реалізував своє масштабне всеукраїнське дослідження у період з 14 лютого по 4 березня 2025 року, опитавши 1029 осіб.
#Українська мова #Російська мова #РБК-Україна #Англійська мова #Соціологія #Київський міжнародний інститут соціології