Фінські медіа розкрили, як Росія маскує свої нафтові танкери під виглядом фіктивних компаній у Дубаї.

Команда фінського суспільного мовника Yle у своєму розслідуванні показала, як Росія вивела за кордон діяльність фірм, що опікуються флотом танкерів, які перевозять російську нафту; одним з найбільших осередків для цих компаній прикриття є Дубай.

Як повідомляє "Європейська правда", матеріал Yle на цю тему вийшов вихідними.

Редакційна команда виявила, що численні компанії, які управляють так званим "тіньовим флотом" танкерів, що транспортують російську нафту, ігноруючи західні санкції, мають реєстрацію в Дубаї.

Журналісти встановили, що адресою реєстрації близько 60 таких компаній-ширм є один і той самий елітний готель Meydan у Дубаї. Він виявився "віртуальним офісом" для тисячі фірм, які зареєстровані за цією адресою, але лише на папері. На таку компанію зареєстрований і танкер Eagle S, підозрюваний у пошкодженні підводних кабелів у Фінській затоці 25 грудня 2024 року.

Минулого тижня суд зняв арешт з Eagle S через відсутність достатніх підстав для продовження арешту.

Міністерка закордонних справ Еліна Валтонен у коментарі з цього приводу визнала, що заплутана структура власності "тіньових танкерів", які возять російську нафту, є великою проблемою.

"Якщо, скажімо, у Балтійському морі трапиться значний розлив нафти, виникає питання, чи вдасться притягнути когось до відповідальності," - підкреслила вона.

Вона зазначила, що в Європейському Союзі усвідомлюють існуючу проблему і працюють над вдосконаленням санкцій, спрямованих на нафтову індустрію Росії. Одним із можливих рішень можуть стати обмеження проти компаній-операторів танкерів, оскільки наразі санкційний список в основному охоплює тільки самі судна.

Еліна Валтонен підкреслює, що одним із основних викликів у забезпеченні ефективності санкцій проти Росії є те, що численні країни не виконують ці вимоги, і західні держави мають обмежені можливості для впливу на цю ситуацію.

У матеріалі також нагадали, що низка країн ЄС, як зокрема Угорщина, Словаччина, Чехія, досі купують нафту у Росії, а "тіньовий флот" допомагає РФ продавати нафту в треті країни в обхід "цінової стелі" G7.

Крім того, великі обсяги російської нафти можуть врешті потрапляти у ЄС "обхідними шляхами" - наприклад, "тіньовий танкер" везе нафту з Росії та розвантажується в Індії, де вантаж переробляють на нафтопродукти, які вже звідти "відбіленими" везуть у Європу.

Зазначимо, що в останньому пакеті санкцій, введених 24 лютого, Європейський Союз додав до списку підсанкційних суден ще кілька десятків нових позицій.

Також Рада Європейського Союзу визначила два нових критерії, що нададуть можливість ЄС вводити санкції проти фізичних і юридичних осіб, які володіють або експлуатують судна, що належать до тіньового флоту Росії, а також тих, хто підтримує або отримує вигоду від російського військово-промислового сектору.

#Росія #Європа #Російська мова #Європейський Союз #Угорщина #Українська правда #Нафта #Чеська Республіка #Корабель #Фінляндія #Словаччина #Балтійське море #Міжнародні санкції щодо Росії (2014—дотепер) #Індія #Папір #Танкер (судно) #Рада Європейського Союзу #Yle. #Нафтопродукт #Дубай (місто) #Фінська затока

Читайте також