
Про те, що буде, якщо електромобіль пірне в калюжу, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Напруга в межах від 400 до 450 вольт, яку генерує тягова батарея сучасного електромобіля під час експлуатації, є небезпечною для людини згідно з усіма електротехнічними нормами. Це стосується навіть сухих умов, наявності заземлення або теплого приміщення. А якщо додати до цього потужний запас енергії, що переміщується під відкритим небом, наприклад, під час дощу, коли волога оточує з усіх боків?
Безумовно, власників електромобілів цікавить той факт, що проектування нової моделі зазвичай розпочинається з акумулятора. Зокрема, на першому місці стоїть питання, де буде розташований акумулятор. Це не дивно, адже елемент має значну вагу, високу вартість, ризик короткого замикання, а також вразливий до механічних пошкоджень. Тому конструктори вживають заходів для захисту батареї від усіх можливих загроз, враховуючи як механічний захист (обирають найбільш безпечні ділянки кузова), так і захист від вологи. Тому важливо, щоб корпус батареї та всі кабельні з'єднання були герметично закриті.
Однак це не означає, що цього цілком достатньо для перетворення електрокара на підводний човен. Важливо розрізняти проїзд через калюжі та затоплення автомобіля. У першому випадку йдеться про те, що елементи автомобіля контактують з водою лише на короткий час або зрошуються краплинами, тоді як затоплення передбачає тривале перебування автомобіля у воді, наприклад, більше 15 хвилин, при цьому рівень води перевищує маточини коліс або пороги кузова.
У іншому випадку ситуацію ускладнює тиск, який створює водяний стовп на ущільнення електромережі. Також важливим фактором є температурний контраст між батареєю та зовнішньою водою: коли внутрішній об'єм акумулятора різко охолоджується, волога може потрапити всередину через ущільнення. Крім того, час, протягом якого вода може долати опір ущільнень і проникати в них, також грає на руку проблемі автовласника.
Так, електромобілі бувають різні, але на щастя, всі вони побудовані за одними ж тими самими канонами електротехніки і правилами безпеки. Тому поведінка їхнього електрообладнання в ускладнених умовах має бути однаковою - принаймні, якщо говорити про справні екземпляри.
- Якщо електромобіль затопить водою, він не вдарить людину струмом;
- Якщо їздити по калюжах, електромобіль і люди у ньому не постраждають;
Мити електромобіль на автомийці абсолютно безпечно. Однак слід уникати використання потужного струменя води для підкапотного простору та зон, де розташовані електронні та електричні компоненти.
Якщо електромобіль опиниться під водою, навіть частково, це може призвести до серйозних ушкоджень. Наслідки будуть подібні до тих, що виникають у бензинових або дизельних автомобілях: корозія електричних з'єднань, поломка електронних систем і поява цвілі в салоні.
- Якщо машина довго перебуватиме затопленою, герметичність батареї може порушитися. Відтак, відразу чи трохи пізніше може статись коротке замкнення, вихід з ладу батареї та бортової мережі;
Зверніть увагу, що з огляду на водостійкість, не варто порівнювати новий електромобіль, який нещодавно вийшов з автосалону, з моделью, що вже має пробіг у сто тисяч кілометрів і пережила серйозну аварію з подальшим ремонтом. У "електричок" другого типу значно вища ймовірність виникнення проблем після того, як вони потраплять під дощ або у воду. Проте важливо пам'ятати, що за умови регулярного професійного обслуговування або після якісного ремонту, навіть не новий електромобіль може залишатися у чудовому стані.
#Бензин. #Дизельний двигун #Температура #Дощ #Вода #Електрична батарея #Енергія #Акумуляторна батарея #Підводний човен #Автобусобудівник #Електричний струм #Електромобіль #Електротехніка #Агрегат (техніка) #Заземлення (електрика) #Напруга #Електрична мережа #Вольт. #Електричний кабель #Герметичне ущільнення #Електричне обладнання