Безпілотники та повітряні кулі спричинили сплеск паніки в країнах НАТО, - повідомляє The Times.

У ході нещодавніх подій аеропорти в Вільнюсі та Мюнхені були закриті. Данія та Польща також висловлювали підозри щодо можливого вторгнення з боку Росії. Проте чи є це реальними загрозами, чи просто непорозуміннями або провокаціями?

Останніми тижнями Європа стикається з хвилею дестабілізації, що важко піддається аналізу. Дрони з'являються над аеропортами, метеорологічні явища раптово порушують повітряний простір, а в Балтійському морі затримуються загадкові судна. Наприклад, танкер, відомий під назвами Pushpa і Boracay, раніше зафіксували в районах, де також спостерігалися проліт безпілотників над військовими об'єктами Данії.

Тепер його запідозрили в можливій ролі мобільної бази для запуску дронів - "і це лише один елемент у значно більшому контексті подій", зазначає The Times.

З моменту, коли в ніч на 9 вересня щонайменше двадцять російських безпілотників вторглися в повітряний простір Польщі, тривожні сигнали в регіоні звучать майже щодня. Ці інциденти вплинули на десятки аеропортів і військових баз не менш ніж у семи країнах НАТО, і це лише ті випадки, які стали відомі громадськості.

Зі зниженням цін на дрони та їхньою зростаючою доступністю, ці пристрої все частіше потрапляють у заборонені зони. Американська фірма Dedrone, яка спеціалізується на боротьбі з безпілотниками, працює з в'язницями, державними установами, електростанціями та понад п'ятдесятьма аеропортами. Цього року вона зафіксувала понад мільйон випадків порушення повітряного простору по всьому світу.

Хоча більшість випадків пов'язані з аматорськими дронами китайської компанії DJI, спостерігається вражаючий ріст на 430% у використанні саморобних безпілотників, які важче відстежити за допомогою традиційних радіозасобів. Масштаб і серйозність цієї ситуації лише починають ставати очевидними.

Засоби масової інформації акцентують увагу на тому, що нерідко важко оперативно встановити, які інциденти могли бути сплановані Росією чи іншими країнами, а які є просто випадковими помилками або провокаціями. Наприклад, минулої п'ятниці поблизу аеропорту у Франкфурті затримали громадянина Німеччини, який стверджував, що його наміром було лише протестувати новий дрон.

За інформацією колишнього працівника британського Міністерства оборони Філа Майлза, держави-агресори часто передають реалізацію подібних операцій місцевим злочинним угрупованням, створюючи враження правдоподібного заперечення своєї участі. "З розвитком технологій таких випадків ставатиме все більше, і буде дедалі складніше їх зупиняти та пов'язувати з певними джерелами", - зазначив він.

Він зазначив, що Росія насправді може доручати такі завдання тим, хто запропонує найвигіднішу ціну в мережі.

Інший колишній представник оборонного відомства, побажавши залишитися анонімним, повідомив, що Росія та Китай вже створили досконалі стратегії для використання вразливостей західних систем безпеки, таких як невизначеність юрисдикції та рівень кримінальної відповідальності. Він зауважив, що в певних ситуаціях влада свідомо ухиляється від рішучих дій, щоб не "відкрити свої карти" – тобто не демонструвати, які заходи можуть бути вжиті в більш критичних обставинах.

Еш Александер-Купер, ветеран британської армії та колишній співробітник контртерористичних підрозділів, наразі займає посаду віцепрезидента компанії Dedrone, відповідального за регіони Європи, Близького Сходу, Африки та Азійсько-Тихоокеанського регіону. Він підкреслив, що на практиці більшість дронів можна виявити та нейтралізувати за допомогою відносно недорогих і доступних на ринку технологій. За його словами, багато аеропортів мають зони виключення радіусом 5-10 км, в яких дрони можуть бути відстежені за допомогою радіосигналів, радарів або камер спостереження.

"Багато людей вважають, що якщо відключити дрон, він просто впаде на землю. Однак насправді він зазвичай зависає в повітрі, намагаючись відновити зв'язок з оператором. Якщо це не вдається, дрон повертається до своєї стартової точки. Це дуже позитивна новина для нас: ми отримуємо інформацію про місцезнаходження пілота та місце, звідки дрон вилетів", - підкреслив Александер-Купер.

Раніше УНІАН повідомляв, хто має збивати невідомі дрони в небі над Німеччиною, за словами міністра оборони Німеччини Бориса Пісторіуса. Німеччина хоч і досягла значного прогресу в галузі захисту від безпілотників, але Бундесвер не може взяти на себе повну відповідальність за цей процес у всій країні.

Окрім цього, ми обговорювали цілі Росії, яка намагається дестабілізувати ЄС за допомогою дронових нападів. Європейським країнам вже сьогодні слід виявити політичну рішучість для продовження та посилення підтримки України.

#Росія #Інтернет #Українське незалежне інформаційне агентство #Європа #Безпілотний літальний апарат #Африка #Європейський Союз #НАТО #Китай (регіон) #Німеччина #Міністерство оборони (Україна) #Корабель #Атака #Аеропорт #Вільнюс #Польща #Сполучене Королівство #Міністр оборони #Близький Схід #Данія #Балтійське море #Радар. #Британська армія #Пілот літака #Чиновник #Дрон #Мюнхен #Франкфурт #Танкер (судно) #Німці #Юрисдикція #Електростанція #Збройні сили Німеччини

Читайте також

Найпопулярніше
Грабував пенсіонерів
»Мак−2014»
Із 37 соціальних проектів виконано 36
Актуальне
Відома українська акторка висловила свої переживання щодо життя в Польщі, зазначивши, що деякі аспекти їй не до вподоби.
Роналду став першим футболістом, якому вдалося досягти статусу мільярдера - розкрито вражаючі фінансові досягнення Кріштіану.
Парламент прийняв законопроєкт, що передбачає державну допомогу для сільськогосподарських виробників.
Теги