Центральний маршрут запровадили на прохання людей

І скасовувати його міська влада не збирається

Тільки-но у Кіровограді після впровадження маршруту №1ц стабілізувалася ситуація із пасажирськими перевезеннями й жителі припинили скаржитися на проблеми із транспортним сполученням вулиць Жадова, Полтавської та інших із центральною частиною міста, як виникла нова проблема – два транспортних підприємства погрожують страйком із зупинкою тролейбусів та автобусів.

Про такі свої наміри працівники ТОВ "Єлисаветградська транспортна компанія" та ПАТ “Автобусний парк” 13527 оголосили під час мітингу, що влаштували п’ятого грудня на площі перед міською радою Учасники акції вимагали погасити заборгованість по відшкодуванню за перевезення пільговиків, ліквідувати запроваджений міською владою маршрут №1ц (Центральний) та розробити програму розвитку електро- й автомобільного пасажирського транспорту.

Міська влада відреагувала на це миттєво. Свою позицію вона оприлюднила на сайті Кіровоградської міської ради.

"Міська влада поділяє тривогу вищезгаданих підприємств щодо затримки із надходженням коштів на відшкодування перевезення пасажирів пільгових категорій, – йдеться у заяві прес-служби міської ради. – Разом з тим, слід зазначити, що ці кошти знаходяться на рахунках не міської ради, а державної фінансової установи. Однак у межах своєї компетенції міська влада вживає всіх можливих заходів для того, щоб борги перед підприємством були погашені. Зокрема, було направлено більше 20 звернень з цього приводу до Кабінету Міністрів, Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби, облдержадміністрації та народних депутатів України. Ще одне таке звернення було направлене в державні установи і 5 грудня.
Щодо вимоги розробити програму розвитку електро- та автомобільного транспорту. Міська влада завжди відкрита до діалогу із перевізниками й пропонує їм надати свої пропозиції, які будуть розглянуті у короткі терміни і обов’язково враховані.

Запроваджений же у Кіровограді новий маршрут №1ц (Центральний) продовжуватиме працювати й надалі. Варто нагадати, що він був створений на численні прохання та вимоги кіровоградців. Жителі неодноразово порушували питання про необхідність поліпшення транспортного сполучення на центральних маршрутах під час зустрічей із представниками влади, на прийомах міського голови, його заступників, у своїх заявах, що надходять до відділу звернень громадян. За червень – жовтень на “гарячу лінію” голови облдержадміністрації надійшло понад 150 звернень з цього приводу, у тому числі колективне звернення жителів 102-го мікрорайону за двома тисячами підписів.

Тож рішення про запровадження нового маршруту міська влада прийняла, в першу чергу, в інтересах громадян і скасовувати його, знищуючи конкуренцію на маршруті, не буде. До слова, складається враження, що саме невдоволення появою цього маршруту і стало основною причиною мітингу, організованого двома транспортними підприємствами. Адже із державної субвенції, передбаченої на відшкодування витрат на пільгові перевезення пасажирів для ПАТ “Автобусний парк” 13527 та ТОВ "ЄТК" (15,9 мільйона), підприємства вже отримали 12,8 мільйона гривень, ще 700 тисяч гривень знаходяться на рахунках органів Державного казначейства.

Міська влада також наголошує на тому, що неприпустимо добиватися виконання свої вимог, шантажуючи владу і всю територіальну громаду страйками та припиненням перевезення пасажирів. Натомість пропонуємо вищезгаданим підприємст- вам взяти участь у конкурсі на право перевезення пасажирів на маршруті №1ц (Центральний), що відбудеться 30 грудня 2013 року. Міська влада створює для бізнесу рівні конкурентні умови, заохочуючи, в першу чергу, тих, хто готовий інвестувати кошти в нові транспортні засоби, надавати якісні послуги та розвивати транспортну інфраструктуру Кіровограда".

У тому, що маршрут №1ц потрібен кіровоградцям, висловив переконання на прес-конференції у вівторок і перший заступник міського голови Володимир Каніщев.

Він нагадав, що однією з головних засад транспортної реформи була і залишається заміна на центральному маршруті малогабаритних та незручних маршруток на автобуси великої й середньої місткості. Відкриття маршруту № 1ц в даному випадку лише підсилило фундаментальну основу реформи, оскільки в режимі маршрутного таксі перевезення здійснюють зручні нові автобуси І класу “Еталон” на 45 місць. З початком їх роботи фактично перестали надходити скарги від мешканців міста на функціонування громадського транспорту на центральному маршруті.

Стосовно субвенції, то, за словами першого заступника міського голови, фактично є затримка з її виплатою тільки за листопад, грудень перевізники ще навіть не відпрацювали. У той же час розраховувати виключно на субвенцію обидва перевізники не повинні, наголосив Володимир Каніщев. І в обох підприємств з початком впровадження транспортної реформи, коли вони стали фактично монополістами на центральних маршрутах, була чудова нагода і перспективи ефективного розвитку та реалізації власних інвестиційних проектів. На жаль, підприємства не скористалися своїм шансом. До слова, як зазначив Володимир Каніщев, у пошуках інвестора маршруту № 1-ц (Центральний) міська влада спочатку звернулася саме до керівництва ПАТ “Автобусний парк” 13527, проте не знайшла підтримки. Натомість інвестор, який придбав 15 нових “Еталонів”, уклав у транспортну інфраструктуру Кіровограда шість мільйонів гривень, що дало змогу відкрити новий зручний маршрут. Такий маршрут діє й діятиме в інтересах громади міста, і про його ліквідацію не може бути й мови, зазначив Володимир Каніщев.

Якщо ж перевізники таки вдадуться до страйку, то вони, по-перше, порушать чинне законодавство України, а по-друге, міська влада знайде адекватну відповідь і не допустить транспортного колапсу в обласному центрі, наголосив перший заступник міського голови.

Володимир Каніщев звернув також увагу на те, що в результаті щоденного моніторингу роботи громадського транспорту було зроблено висновки і прийнято рішення, які дали змогу значно підвищити якість пасажирських перевезень на маршрутах, що з’єднують віддалені мікрорайони з центром міста. Найбільше проблем виникало в пікові ранкові та вечірні години. Аби їх було якнайменше, на кінцевих зупинках тепер зранку зосереджується достатня кількість транспортних засобів, щоб забезпечити прийнятний інтервал руху. Так, наприклад, мікроавтобуси маршруту № 5а з вулиці Генерала Родимцева в ранковий час пік курсують з інтервалом в одну хвилину, а мікроавтобуси маршруту № 113 зі 101-го мікрорайону – з інтервалом у 30 секунд. Проблему вечірніх перевезень вирішено завдяки продовженню роботи чергових автобусів у віддалених мікрорайонах до 23:00. При цьому, зазначив Володимир Каніщев, графік роботи такого транспорту детально узгоджувався на зустрічах з мешканцями, а час відправлення автобусів буде оприлюднено на зупинках.

Читайте також