Багаторічні страждання водіїв, пов’язані з неможливістю швидкого проїзду під шляхопроводом та залізницею на вулиці Орджонікідзе, що в Кіровограді, невдовзі мають відійти в минуле.
Другого листопада головний інженер приватного виробничо-комерційного підприємства «Технотранспроект» з Дніпропетровська Микола Тараненко разом з колегами представив у Кіровоградській міській раді передпроектні рішення і техніко-економічний розрахунок на реконструкцію проїжджої частини вул. Орджонікідзе – вул. Колгоспна між вулицями Київською та Братиславською (складовою якої є і розширення проїзду під шляхопроводом і залізничним полотном на вулиці, де зараз можливий лише однобічний рух).
На презентації пропозицій дніпропетровців були присутніми міський голова Олександр Саінсус, перший заступник міського голови Василь Дзядух, генеральний директор ЗАТ «Гідросила» Груп» Юрій Тітов, представники ДП «Одеська залізниця», посадовці міської ради й облдержадміністрації та інші спеціалісти.
Дорогою, яка пролягає вулицями Орджонікідзе й Колгоспною, можна швидко дістатися із центру міста та прилеглих мікрорайонів на Новомиколаївку та у зворотному напрямку [інший шлях – шляхопроводом неподалік від автовокзалу № 1 (Об’їзний провулок) через залізницю, у випадку перекриття якого проїзд під аркою, що на вулиці Орджонікідзе, лишається єдиним, яким можна дістатися із центру на Новомиколаївку і у прилеглі мікрорайони]. Однак швидкому пересуванню цим шляхом заважає те, що проїзд крізь арку (над якою знаходиться залізнична колія) можливий лише почергово в один бік. Виходячи із завдань і зобов’язань підписаної влітку угоди між управлінням капітального будівництва міської ради та названою вище проектною організацією, з’явилася можливість реконструкції (розширення) проїзду. Спеціалісти ПВКП «Технотранспроект» провели геодезичні й геологічні обстеження об’єкта, які й дали змогу виконати подальшу роботу з виготовлення передпроектних рішень і техніко-економічного розрахунку на реконструкцію проїжджої частини вул. Орджонікідзе – вул. Колгоспна між вулицями Київською та Братиславською.
Фахівці «Технотранспроекту» запропонували два варіанти збільшення пропускної спроможності однієї з найпроблемніших ланок транспортної мережі Кіровограда: унаслідок створення додаткового тунелю поряд з наявним або ж завдяки пробиванню такого ж уже на території заводу «Червона зірка». У випадку реалізації другого варіанта через територію заводу потрібно прокладати окрему дорогу, зруйнувавши декілька будівель підприємства і частково – деревообробний цех. Було вирішено детальніше зупинитися на реалістичнішому першому варіанті.
За оцінкою спеціалістів з Дніпропетровська, орієнтовна вартість робіт з реалізації проекту складе трохи більше 32 мільйонів гривень, термін його виконання – від 10 місяців до 1,5 року. При цьому, запевнили автори ідеї, рух залізничного транспорту над місцем пробивання другого тунелю та атомобільного в наявному не припинятиметься.
Після обговорення першого варіанта реконструкції із запропонованих двох Олександр Саінсус доручив профільним виконавчим органам готувати технічне завдання на розробку його робочого проекту. Після виконання техніко-економічного обґрунтування проекту фахівці проектної організації мають розробити проект і робочі креслення, а тоді вже можна братися й до розширення проїзду. З огляду на масштабність і складність робіт їх можна буде виконати лише за фінансування з державного бюджету.