Ще не минув був і місяць після виборів, а кіровоградці почали звикати до того, що з біл-бордів знову почали рекламувати мультиварки, а не політиків, що пішохідному руху по тротуарах Великої Перспективної перестали заважати чималі веломашини з гігантськими портретами одного з претендентів у слуги народу, що з площі Героїв Майдану зникли агітнамети. Та затишшя тривало недовго – тиждень тому у центрі міста виникли намети, оформлені у передвиборчій стилістиці недавнього кандидата у нардепи і чинного депутата міської ради Артема Стрижакова. У тих наметах ведеться збір підписів проти ухваленого минулого тижня міськвиконком рішення про затвердження комплексної схеми розміщення в Кіровограді біл-бордів та сіті-лайтів – рішення, яке Артем Олегович називає варварським, оскільки воно, на його думку, спрямоване на перетворення нашого міста в "рекламну яму". Цю свою позицію Стрижаков обґрунтував у публікаціях у ряді місцевих ЗМІ.
Головний аргумент Артема Стрижакова – те, що згадуваним рішенням виконкому передбачено розміщення аж 149 рекламних засобів у центрі Кіровограда. Депутат стверджує, що це призведе до погіршення вигляду цієї частини міста. Мовляв, кіровоградці "замість того, щоб звертати увагу на архітектуру та отримувати естетичну насолоду, муситимуть роздивлятися рекламне сміття".
Прокоментувати його заяву "Вечірка" попросила начальника управління містобудування та архітектури міської ради головного архітектора міста Вадима Мездріна.
– У квітні позаминулого року виконком міської ради ухвалив рішення "Про встановлення мораторію на розміщення рекламних засобів у центральній частині міста Кіровограда", – перш за все нагадав посадовець. – Відповідно до нього, профільному управлінню заборонялося до закінчення мораторію надавати нові дозволи на розміщення в цій частині міста біл-бордів та сіті-лайтів і продовжувати дію виданих раніше. Тривати мораторій мав до затвердження виконкомом комплексної схеми розміщення таких засобів у цій частині міста. І от таку схему розроблено та затверджено. Нею не передбачено жодного біл-борду в центрі міста, окрім конструкцій у формі птахів, встановлених біля мосту через Інгул. Про це нічого не каже депутат Артем Стрижаков. Нині ж у центральній частині міста – 37 біл-бордів, і вони дійсно псують її вигляд. Дія дозволів на розміщення 14 з них уже закінчилася, і ми найближчим часом вживатимемо заходів до їх демонтажу. Дія решти дозволів закінчиться протягом 2015 – 2017 років. Та, вважаю, добросовісні рекламщики демонтують свої конструкції раніш.
Тепер – про сіті-лайти. Мабуть, кожному зрозуміло, що рекламні засоби цього типу виглядають набагато естетичніше, ніж біл-борди. А якщо сіті-лайти ще й розташувати системно! Саме таке їх розміщення й передбачено схемою, недавно ухваленою виконкомом. Згідно з нею, відстань між найближчими такими рекламними засобами має становити 15 метрів. Крім того, схемою передбачено розташування сіті-лайтів на такій відстані від перехресть, яка зробить дорожній рух більш безпечним. Про це депутат Артем Стрижаков воліє мовчати, зате розказує скрізь про те, що відповідно до нової схеми кількість сіті-лайтів у центральній частині збільшиться на 48 і становитиме майже 150 одиниць. Але за рахунок чого відбудеться це збільшення? Їх буде розташовано по всій Великій Перспективній – від вулиці Василини до будинку облорганізації Товариства сприяння обороні України, зараз же їх найвища концентрація – від вулиці Шевченка до готелю "Київ". Крім того, нова схема не передбачає розміщення сіті-лайтів на Дворцовій та на площі Богдана Хмельницького (поки що ці рекламні засоби там є).
Це – лише перші кроки міської влади до наведення ладу в, так би мовити, рекламному господарстві обласного центру. Найближчим часом займемося рекламними так званими розтяжками над дорогами та такого ж характеру вивісками, часом гігантських розмірів, на фасадах будинків.
Наостанок зазначу, що схема, яку розкритикував депутат Артем Стрижаков, не є догмою, і управління містобудування й архітектури як її розробник готове взяти до уваги конструктивні пропозиції та зауваження з цього приводу.
Іван ВІТЬКО
Фото Олега ШРАМКА