Днями представниці депутатського корпусу міської ради Кропивницького порушили питання приєднання обласного центру до Європейської Хартії рівності жінок і чоловіків у житті місцевих громад. Завдяки цьому заходу з публічного обговорення засад важливого документа вчергове звернули увагу суспільства на цілу низку проблем гендерної нерівності. Зокрема, чимало експертів знову згадали про нерівність у питаннях працевлаштування. Як повідомила прес-служба обласного центру зайнятості, станом на 1 листопада 2018 року 62,8 відсотка від загальної чисельності безробітних становили жінки. Це та причина, через яку громада має підтримувати роботодавців у тих галузях народного господарства, де переважна більшість працівників – це представниці прекрасної половини людства.
До прикладу візьмемо торгівлю. На Кіровоградщині є підприємства цієї сфери, які забезпечують регіон новими робочими місяцями і дбають про умови праці своїх співробітників. Йдеться про мережу «АТБ». В нашій області працює два з половиною десятки її маркетів. Аналітики підрахували, що в середньому одну торговельну точку цієї компанії обслуговує понад 40 співробітників. Це не тільки ті, кого ми бачимо у залах магазинів, а вся команда: працівники розподільчих центрів, логісти, водії транспортних засобів, фінансисти, управлінці. Таким чином, щоб забезпечити функціонування магазинів нашого регіону, доводиться задіяти більше тисячі осіб.
Такий показник може здатися великим, втім він не так вражає, як загальна кількість працюючих в мережі «АТБ» – сьогодні їх більше ніж 50 тисяч осіб! При цьому кожен не тільки офіційно працевлаштований, а й вчасно отримує заробітну плату, має соціальні гарантії, освітні та кар'єрні можливості. Компанія створила чотири учбові центри. Перший із них у 2003 році відкрився в Дніпрі. У 2011 році було організовано регіональне відділення у Києві. У 2017 році розкрили свої двері такі центри у Львові та Одесі. Щорічно тут проходять навчання і підвищують свою кваліфікацію понад 4000 осіб. Вони отримують теоретичні знання та практичні навички для виконання своїх посадових обов'язків. Закінчивши навчання, співробітники проходять екзаменаційний етап. У разі успішної здачі тестів вони можуть отримати нову посаду. 100% керівників магазинів цієї мережі є колишніми студентами учбових центрів компанії.
Для «АТБ» властиві сотні так званих селфмейд-історій – розповідей про те, як охоронець або касир без зв'язків і послужного списку на попередніх місцях роботи з часом «доростає» до високої адміністративної посади. Наприклад, керує магазином чи навіть кількома магазинами регіону. Швидко долати кар’єрні сходинки може той, хто захоплений своєю роботою і готовий розвиватися разом із компанією. Кадрова політика корпорації «АТБ» спрямована на ефективне використання та розвиток людського капіталу підприємства.
У компанії вважають, що це єдиний правильний шлях для лідера торгівлі, який водночас є й найбільшим роботодавцем у цій галузі. Причому найближчим часом потіснити його з даної позиції буде неможливо. «АТБ» не зупиняється на досягнутому, постійно відкриває нові магазини і, відповідно, збільшує кількість співробітників. Тільки за минулий рік компанія створила 7000 нових робочих місць, у тому числі й на Кіровоградщині. Показники поточного року, ймовірно, будуть ще більшими! А це означатиме, що жінки в нашому регіоні та по всій Україні матимуть більше можливостей реалізувати себе в роботі.