Знизити тариф на проїзд можна, тільки створивши конкуретне середовище у цій сфері

Жваві дискусії сьогодні, 29 липня під час громадського обговорення, що триває у Кропивницькому з приводу ситуації, яка склалася у міській раді, викликало питання вартості перевезень пасажирів. Нагадаємо, що одна із вимог, на які наполягають 13 депутатів міськради, які відмовляються брати участь у сесіях, стосується саме скасування тарифів на проїзд.
Роз'яснення стосовно того, як обраховувався тариф у розмірі 4 гривні 50 копійок, пояснив начальник управління розвитку транспорту та зв'язку міської ради Олександр Вергун.
- Одним із пунктів колективного депутатського звернення було питання зниження тарифу на проїзд. Відповідно до вимог чинного законодавства, механізм формування тарифів здійснюється відповідно до наказу Міністерства розвитку інфраструктури та транспорту. Перевізники подали свої розрахунки у зв'язку з підвищенням соціальних нормативів на оплату праці та подорожчанням пально-мастильних матеріалів та запчастин. Ці складові порівняно з періодом, коли тариф становив 3 гривні 50 копійок, значно зросли - наприклад, мінімальна зарплата збільшилася удвічі, пально-мастильні матеріали подоржчали на 65 відсотків. Ці розрахунки перевірили профільні управління міської ради, також Антимонопольний комітет України. 16 лютого виконавчий комітет погодив граничну вартість проїзду. Потім депутати міської ради скасували це рішення.
Але перевезення здійснюються відповідно до укладених договорів. Із перевізниками були укладені додаткові угоди про перевезення пасажирів за тарифом 4 гривні 50 копійок. Враховуючи рішення міської ради про скасування тарифів. перевізникам відразу була направлена пропозиція щодо розірвання додаткових угод. Але вони добровільно відмовилися її розривати, мотивуючи це тим, що підприємства збанкрутують і не зможуть виїжджати на маршрути. Тож на даний час питання розглядається в судах.
Свою точку зору висловили також і самі перевізники - зокрема, Дмитро Вінницький, Геннадій Осетров. Вони досить обгрунтовано пояснили причини підвищення тарифів на проїзд.
А депутат міської ради Анна Ніжнікова звернула увагу на те, що жителі міста висловлюють вдячність міській владі за те, що вона створила комунальне підприємство "Електротранс", закупила нові тролейбуси, а зараз вирішує питання закупівлі нових автобусів.
- Саме для того, аби прибрати монополію у сфері перевезення пасажирів, ми це і зробили, - підкреслив міський голова Андрій Райкович. - Ви знаєте, як було складно вирішити це питання. Тролейбусний парк ще в дев'яностих роках передали в оренду приватному власнику, після цього розвиток цього підприємства припинився. Тролейбусів майже не залишилося, вони були в жахливому стані. Нам вдалося його через суди повернути у комунальну власність. Ми закупили 20 нових сучасних тролейбусів, е виділили кошти на придбання 20 великих автобусів - на сто місць. Зараз наша заявка на їх закупівлю розглядається через систему "Прозоро". Саме вона й визначить переможця, з яким буде укладено угоду на закупівлю транспорту. В умовах конкуретного середовища вже це комунальне підприємство буде диктувати іншим перевізникам умови гри, і тоді вони будуть змушені зменшувати тарифи. Загалом, наша мета - щоб саме великий пасажирський транспорт став основним засобом забезпечення перевезень пасажирів, а маршрутні таксі, як це і повинно бути, стали додатковим, сервісним видом транспорту.

Читайте також

Найпопулярніше
Грабував пенсіонерів
»Мак−2014»
Із 37 соціальних проектів виконано 36
Актуальне
Від України залежить, чи перетвориться вона на нову Польщу, чи залишиться в минулому, як Балкани, - зазначив Пристайко.
Згідно з опитуванням, три чверті громадян Росії висловлюють підтримку війни, проте лише 40% з них готові погодитися на участь у конфлікті своїх близьких.
Еліти метушаться, наче гублять взуття, так швидко намагаються адаптуватися. Перемога Трампа викликала страх у багатьох. Думка Яни Матвійчук.
Теги