І ось таке потужне підприємство з досвідченим персоналом кілька останніх років перебувало осторонь ремонту в обласному центрі автодоріг, виготовлення асфальту і його укладання (торік на двох заводських асфальтозмішувальних установках не було виготовлено жодного кілограма асфальтобетонної суміші!).
Наприкінці минулого року виробництво очолив генеральний директор Анатолій Набок, який нині активно його реанімує. Основними напрямками діяльності підприємства визначено будівництво, ремонт і реконструкцію дорожнього покриття, будівництво злітних смуг аеродромів та асфальтування на спортивних об’єктах, а також виготовлення асфальтобетонної суміші. На території заводу знаходяться асфальтозмішувальні установки «Тельтомат» потужністю 800 тонн асфальтобетонної суміші за добу та ДС-158 потужністю 300 тонн. Установка «Тельтомат» спроможна також виготовляти щебенево-мастильну суміш – найсучасніший дорожній матеріал, який використовують при будівництві автодоріг провідні компанії світу.
Підприємство має велику кількість дорожних машин та механізмів для знімання й укладання асфальту. Серед них – холодна фреза «Wirtgen W-500» (знімає ушкоджений шар асфальту), асфальтоукладачі, моторні вібраційні котки. Є тут і самоскиди для перевезення ассфальтобетонної суміші, екскаватори, грейдер, навантажувачі, тягачі. Збережено й кістяк трудового колективу (близько сорока осіб) – оператори асфальтобетонних установок, працівники бітумного господарства, водії. За потреби сюди охоче повернуться дорожні працівники, які чимало років прокладали автомобільні шляхи, а також ремонтували їх. Тож цілком можливим є зростання кількості персоналу підприємства, де в різні роки працювало від ста до ста сімдесяти осіб.
Слід сказати й про наявну на території заводу розгалуджену інфраструктуру. Це під’їзна залізнична колія, трансформаторна та газорозподільна підстанції, водопровід, зливова каналізація з виходом у міський колектор, електоронні ваги (розраховані на максимальним навантаженням до вісімдесяти тонн), підземне бітумосховище ємністю 600 тонн, дві «пожежних» водойми, ємність для твердого палива та мазутосховище з трьома ємностями.
Асфальтозмішувальні установки, механізми й описана інфраструктура – у робочому стані. У цьому кореспонденти «ВГ» переконалися, побувавши на підприємстві. Усе це господарство показав і розповів про нього Анатолій Набок. Він же й повідомив про плани щодо відродження провідного в області виробника асфальту й щебенево-мастильної суміші.
– Обійнявши посаду генерального директора ВАТ «Кіровоградасфальтобетон», – розпочав Анатолій Дмитрович, – маю на меті утримати на підприємстві кваліфікованих спеціалістів зі значним стажем роботи, стабільно наповнювати податками міський бюджет, систематично, вчасно й у повному обсязі виплачувати працівникам заробітну плату й дбати про їхній соціальний захист. Модернізована два роки тому асфальтозмішувальна установка «Тельтомат» – єдина в нашій області. Тож ми спроможні виготовляти асфальтобетонну й щебенево-мастильну суміші щонайвищої якості.
Ми можемо й хочемо бути корисними кіровоградцям і мешканцям області. Прикро, що протягом останніх двох років завод, який має найкращі в області можливості для виготовлення якісного дорожнього покриття, – не залучали ні до його випуску, ні до укладання. Серед наших дорожніх машин і механізмів є найсучасніша техніка – зокрема єдина в місті холодна фреза «Wirtgen W-500» (свого часу таких механізмів в Україні було лише три – дві в Києві й одна в Кіровограді!). Але чомусь за бюджетні кошти для ремонту кіровоградських доріг привозили таку ж фрезу із Чернігова. Цим же займалися за кошти з міського бюджету не найкращі фахівці з Херсона на такій же техніці. Такою ж є і якість укладеного ними протягом останніх двох років асфальту на дорогах міста. Та сподіваюся, що все це вже в минулому. Нинішнє міське керівництво зацікавлене і у відродженні промислового потенціалу Кіровограда, і в якісних дорогах, і в наповнення міської скарбниці, і в створенні нових робочих місць…
Юрій ЛІСНИЧЕНКО
Фото Олега ШРАМКА