Або дотримуйтеся вимог договорів, або не займайтеся перевезеннями

Як повідомив Василь Дзядух, незадовго до цього така ж нарада відбулася в облдержадміністрації під керівництвом голови ОДА Сергія Ларіна. На ній були озвучені результати перевірок підприємств, що спеціалізуються на перевезеннях пасажирів, у тому числі кіровоградських. У контролюючих органів виявилося до них дуже багато серйозних претензій. Зокрема, йшлося про те, що в частини перевізників немає власних матеріально-технічних баз, машини не проходять перед виїздом на маршрут належний технічний контроль, а водії – медичний. Через те, що більшість машин перевізники орендують, не забезпечено контролю за їхнім станом, збереженням, дисципліною у колективі (разом з «маршрутками», як правило, «орендують» і водіїв). Нерідко кількість транспортних засобів на маршрутах не відповідають обумовленій кількості у договорах. Є скарги від кіровоградців щодо поганої роботи транспорту у вечірній час та вихідні, недотримання графіків руху, хамське поводження водіїв. Ще одна серйозна проблема, типова для транспортної галузі, – виплата водіям заробітної плати нижче мінімального рівня (принаймні, офіційно, а насправді, припускають контролюючі органи, зарплату їм виплачують «у конвертах»).

Щодо всіх цих недоліків кожен перевізник на нараді давав пояснення. Дехто починав виправдовуватися, що, мовляв, важка фінансова ситуація, ось і доводиться платити водіям «мінімалку», з цієї ж причини вони орендують транспортні засоби, а не купляють нові, що коли кількість водіїв відповідає кількості транспортних засобів – це так і треба (за їхньою логікою, водій без перерви працює на маршруті з шостої до 22-ї, про яку тоді безпеку може йтися?). Можливо, частину цих виправдань і можна було б сприйняти, якби в місті не працювали й інші перевізники, які, працюючи за тими ж тарифами, і зарплату виплачують своїм водіям нормальну, й забезпечують належне технічне обслуговування машин, й медичний контроль водіїв, і податки сплачують справно, при цьому знаходячи можливість щось вкладати і в розвиток матеріально-технічної бази. Як зауважила начальник управління розвитку транспорту та зв’язку Ольга Гонтарь, десь в окремих перевізників економіка у цифрах десь підгулює – доходи приблизно у всіх одні й ті ж самі, а по витратах окремих не видно, на що отримані гроші використовуються, значить, їх просто кладуть у кишеню, ну а якість послуг, безпечність перевезень – це вже щось другорядне.

На нараді було вирішено, що найближчим часом кожен із перевізників надасть міській владі дані про стан свого підприємства й перспективи його розвитку, а контролюючі органи у свою чергу перевірять достовірність цих даних.

– Підходи до роботи перевізникам слід змінювати, – однозначним був у своїх висновках Василь Дзядух. – Ви маєте чітко дотримуватися ліцензійних та договірних умов. Зокрема, привести у відповідність до договорів кількість транспортних засобів на маршрутах, забезпечити належний технічний контроль за станом транспортних засобів, медичний контроль за станом водії, дотримуватись соціальних стандартів щодо виплат зарплат працівникам й так далі. На першому місці для вас мають бути безпека та якість перевезень. Тим, хто ці вимоги виконуватиме, ми готові надавати допомогу, за необхідності звертатися до центральних органів влади. Інші ж виграти у конкурсі не мають жодних шансів.

Читайте також