Такий ультиматум висунула міська влада кіровоградським перевізникам. Поступок більше не буде, попереду – конкурс на право перевезення пасажирів, його проводитимуть уже на нових умовах, на основі нового законодавства і більш жорстких вимог до претендентів на обслуговування маршрутів. Виграти конкурс зможуть лише ті, хто працює у правовому полі, хто має належну матеріально-технічну базу й готові виконувати умови договорів, надаючи якісні послуги. Саме про це йшлося на нараді із перевізниками, яку провів перший заступник міського голови Василь Дзядух. У нараді взяли участь представники податкової служби, управлінь соціального захисту населення, Пенсійного фонду, ДАІ та інші.
Як повідомив Василь Дзядух, незадовго до цього така ж нарада відбулася в облдержадміністрації під керівництвом голови ОДА Сергія Ларіна. На ній були озвучені результати перевірок підприємств, що спеціалізуються на перевезеннях пасажирів, у тому числі кіровоградських. У контролюючих органів виявилося до них дуже багато серйозних претензій. Зокрема, йшлося про те, що в частини перевізників немає власних матеріально-технічних баз, машини не проходять перед виїздом на маршрут належний технічний контроль, а водії – медичний. Через те, що більшість машин перевізники орендують, не забезпечено контролю за їхнім станом, збереженням, дисципліною у колективі (разом з "маршрутками", як правило, "орендують" і водіїв). Нерідко кількість транспортних засобів на маршрутах не відповідають обумовленій кількості у договорах. Є скарги від кіровоградців щодо поганої роботи транспорту у вечірній час та вихідні, недотримання графіків руху, хамське поводження водіїв. Ще одна серйозна проблема, типова для транспортної галузі, – виплата водіям заробітної плати нижче мінімального рівня (принаймні, офіційно, а насправді, припускають контролюючі органи, зарплату їм виплачують "у конвертах").
Щодо всіх цих недоліків кожен перевізник на нараді давав пояснення. Дехто починав виправдовуватися, що, мовляв, важка фінансова ситуація, ось і доводиться платити водіям "мінімалку", з цієї ж причини вони орендують транспортні засоби, а не купляють нові, що коли кількість водіїв відповідає кількості транспортних засобів – це так і треба (за їхньою логікою, водій без перерви працює на маршруті з шостої до 22-ї, про яку тоді безпеку може йтися?). Можливо, частину цих виправдань і можна було б сприйняти, якби в місті не працювали й інші перевізники, які, працюючи за тими ж тарифами, і зарплату виплачують своїм водіям нормальну, й забезпечують належне технічне обслуговування машин, й медичний контроль водіїв, і податки сплачують справно, при цьому знаходячи можливість щось вкладати і в розвиток матеріально-технічної бази. Як зауважила начальник управління розвитку транспорту та зв’язку Ольга Гонтарь, в окремих перевізників економіка у цифрах десь підгулює – доходи приблизно у всіх одні й ті ж самі, а по витратах деяких не видно, на що отримані гроші використовуються, значить, їх просто кладуть у кишеню, ну а якість послуг, безпечність перевезень – це вже щось другорядне.
На нараді було вирішено, що найближчим часом кожен із перевізників надасть міській владі дані про стан свого підприємства й перспективи його розвитку, а контролюючі органи у свою чергу перевірять достовірність цих даних.
– Підходи до роботи перевізникам слід змінювати, – однозначним був у своїх висновках Василь Дзядух. – Ви маєте чітко дотримуватися ліцензійних та договірних умов. Зокрема, привести у відповідність до договорів кількість транспортних засобів на маршрутах, забезпечити належний технічний контроль за станом машин, медичний контроль за станом водії, дотримуватись соціальних стандартів щодо виплат зарплат працівникам й так далі. На першому місці для вас мають бути безпека та якість перевезень. Тим, хто ці вимоги виконуватиме, ми готові надавати допомогу, за необхідності звертатися до центральних органів влади. Інші ж виграти у конкурсі не мають жодних шансів.